onsdag 5 december 2012

Drooling over Christie..

















Eftersom Vicky läser Christie´s "The adventure of the Christmas pudding" i jul så kom jag att tänka alla de andra snygga Christie-utgåvorna som finns. Kollade upp Hercule Poirot´s christmas och på den vägen var det... nu sitter jag och dregglar över vackra utgåvor och känner ett hett begär över titlar som jag redan har i både en och två varianter i bokhyllan. Jag menar bara KOLLA! Hur galet snygg är inte Sad Cypress då??


Jag kan inte sluta titta på den. Rosorna, färgerna, typsnittet. Jag kan inte se mig mätt! Kan inte riktigt motivera inköp av fler dyra Christie-böcker. Puddingen har jag som sagt bl a redan, men skulle inte tacka nej till några av de andra i julklapp, även om jag redan har flera av dem i andra utgåvor. Det är inte första gången jag kikat på den här serien, men ekonomin tillåter inte riktigt fler av dem, speciellt som man ofta kan hitta Christie-böcker i äldre utgåvor på loppisar och i antikvariat..

2 kommentarer:

Vicky sa...

Supersnygga! Ska jag köpa något överhuvudtaget i London i nyår så blir kanske en annan del i serien - Hercule Poirot's Christmas kanske ;)

Bokomaten sa...

Det tycker jag! Perfekt läsning under julhelgen också! Länken till dig verkar ha trillat bort från inlägget dock, ska rätta det snarast.=)