onsdag 19 december 2012

Ännu en julklapp, den här gången av S J Bolton

Nämen, man hinner inte mer än ropa hej förrän det trillar in fler julklappar så här dagarna före. På twitter idag så uppmärksammade deckareförfattaren S J Bolton sina följade på att även hon kommer med en julnovell vilken timme som helst. Den här gång är den blogg och Bokomat-favoriten Lacey Flynt som ska få lite extra julstämning! Kolla in vad Bolton själv skriver i sin blogg!

Tydligen ska den handla om vad som hände den där tiden mellan "Nu ser du mig" som kom på svenska på Modernista i höst, och "Dead Scared" som släpptes på engelska tidigare i år. Dvs mellan första och andra boken. Perfekt för de som bara läst första boken på svenska än så länge ju!

Det låter dessutom riktigt bra det här, för även om Bolton inte är så mycket för spökhistorier själv så har hon blivit direkt inspirerad av en annan favorit, nämligen Susan HIlls "The woman in black"! Heja, heja säger jag! Novellen släpps som e-bok någon gång idag eller imorgon på Amazon och kommer att heta "If snow hadn´t fallen".

4 kommentarer:

Bokbabbel sa...

Tyvärr var den ju inte gratis som Griffiths novell, men tror bestämt jag måste klicka hem den imorgon.. Härligt tips, tack!

Bokomaten.. sa...

Ajdå, stod inget om kostnad i hennes blogg.. Aja, det var inte jättedyrt så laddar nog hem den senare ändå..

Fru E sa...

Är Nu ser du mig den första i serien alltså? Det pratas ju om henne överallt och jag borde nog passa på att läsa innan det kommer för många böcker i samma serie som jag måste läsa ikapp!

Bokomaten.. sa...

Japp, första delen i serien om Lacey Flynt, men det kom en bok för gått år sedan, Ond Skörd, som handlar om en av de karaktärer som finns med i bok nummer två, fast tidigare s a s. De hänger samman lite, men Man måste absolut inte läsa den först alls. Och JA kom igen!:) Jag längtar tre nästa Lacey Flynt redan.:)