onsdag 14 november 2012

The painted librarian..

Lydia, oh, Lydia, say have you seen Lydia? Lydia the TATTOOED LADY!?

Ja, jag kommer osökt att tänka på den fina sången från Bröderna Marx film "At the Circus". Har ni sett den här sidan? 11 stycken litteratur- eller biblioteksrelaterade tatueringar, den ena coolare än den andra. Jag är för feg för att tatuera mig av så många anledningar. Tänk om man ångrar motiv, liksom? Tänk om det blir fult? Egentligen är jag inte så sugen heller, trivs bra utan och det är inget jag tänker direkt på, vilket uppenbarligen de här människorna har gjort dock! Och det rejält!


Detta är lite av en favorit. En lite Jane Austen-inspirerad kvinna som begär tystnad.. Shhhhh...


Eller bibliotekarien som tatuerat in Dewey-numret för Harry Potter.. I Slytherin-grönt! Sååå fint! Då är man bra säker på att kärleken kommer hålla livet ut, liksom...


Sedan har vi ju den läsande voodoo-dockan...


Och ett träd, sprunget direkt ur litteraturen...

Men Marx-filmen då? Känner ni inte till den? Nä, ok, här kommer klippet med Groucho:


7 kommentarer:

Mrs E sa...

Jag har en kompis som tatuerat (och fortsätter med det) olika citat och bilder ur böcker hon gillat. Peter Pan, en luftballong och massvis med vackra citat pryder hennes armar.

Titti sa...

Den första var underbar!

Bokomaten.. sa...

Visst är den första fin!? Den är liksom lite mer, diskret, men ändå där.=)

Och Mrs E: GAlet, juh! Men så himla coolt! Citat är fint, att de blir en del av en.

Lingonhjärta sa...

Åh jag gillade den där första jag med. Själv har jag en gammal blåaktig liten tatuering på ankeln som jag gjorde i min ungdom av ren ungomstrots (tänk vad smart man var p å:/). Funderar lite pa att fixa till den lite till något mer bokigt :)

Bokomaten sa...

Minsan! OM du bestämmer dig för att göra om den så måste du ju lägga ut bild!! Ja, kanske ändå.;)

Emmas Bokhylla sa...

Den första gillade jag nog bäst!
Jag tycker att det kan vara oerhört fint med tatueringar, men känner själv som du, tänk om man ångrar sig?

Eli sa...

Åhh, fina! Älskade trädet! :)