tisdag 6 november 2012

Murakami-Bingo


Ja, nu fick ju inte Murakai Nobelpriset i år även om han låg högt på listorna. Tror ändå att den här kan vara rolig för oss många som läst honom någon gång. Hittade den här på Haruki Murakamis facebook-sida. Naturligtvis finns det en sådan. Man kan inte annat än fnissa ganska igenkännande, eller hur?=) Nästa gång jag läser en av hans böcker så ska jag definitivt plocka fram den här Bingo-brickan och se hur långt jag hinner läsa innan jag kan ropa: BINGO!

6 kommentarer:

Fru E sa...

Ha ha! Vem står bakom FB-sidan då? Det är väl aldrig Murakami själv som har sån humor och självdistans? ;-)

Bokomaten sa...

Jag vet faktiskt inte. Det brukar komma rätt mycket "vanlig" info där också, typ utmärkelser, boksläpp mm så någon med lite koll och intresse är det i alla fall. Tvivlar på att det är Murakami själv dock, även om han verkar ha humor.:)

Stringhyllan sa...

Åh vad underbart. Man kan lätta fylla en hel bricka bara på en bok. :)

Bokomaten sa...

Ja, utmaningen kanske är att se hur snabbt det går eller hur många brickor man kan fylla, snarare.;)

enligt O sa...

Riktigt träffande!

Janzon sa...

Klart kul bingospel!