lördag 10 november 2012

All work and no play..?

Senaste S J Bolton är nu även den utläst och jag har bara Awakening kvar. Jag vill gärna påbörja den redan nu, men samtidigt så har vi just bestämt oss för ett religionstema på skolan där jag jobbar och inser att jag nog MÅSTE läsa in mig på en del litteratur, vare sig jag vill eller inte i så fall.. Kan tänkas komma upp en del här så småningom.

Jag tänkte börja med Stephan Mendel-Enks uppmärksammade roman "Tre Apor" som jag vet att många läste när den kom för två år sedan. Då vart jag aldrig särskilt sugen, men ska faktiskt bli lite spännande nu. Funderar också på att läsa om Nina Solomins "Ok, Amen" som det säkert är 10 år sedan jag läste sist. Jag minns nästan ingenting, men jag minns att jag tyckte den var facinerande bra! Lite ungdomsböcker ska man väl också kunna få till, men osäker på vad jag ska välja. Något bra kommer jag nog på, men  det är svårt det där, att slitas mellan att vilja läsa för jobbet och även privat. Lästiden är ju den samma liksom..

Inga kommentarer: