onsdag 24 oktober 2012

Veganska kokböcker i brevlådan


Nytt i Bokomatens kokbokhylla är de här två godbitarna! Kom med posten, perfekt när man behöver muntras upp en dag! Framför allt den till höger kommer att hårdtestas senare i höst. Trogna läsare av Bokomaten vet att jag brukar bli lite knäpp runt högtider, speciellt runt jul då jag kan ägna en månad åt att förbereda mat. Och innan dess har vi ju favorithögtiden Halloween! Den perfekta ursäkten för att gotta ner sig extra mycket i blood and gore och pumpor! ÅH, jag ska bläddra, testa, fundera och planera nu må ni tro. Så här såg för övrigt Bokomatens pumpaland ut för några veckor sedan! Kan det bli något, tror vi? Nu har bladen vissnat, men ett antal fina runda pumpor ligger där och myser..

3 kommentarer:

Miriam - Schitzo-Cookies bokblogg sa...

Kul =)

Måste själv se till att skaffa nån vegankokbok. Men hittills är ju nätet den bästa kokboken :P

Vi får ha någon till bokbloggsträff snart igen där du kan vara med så får vi snacka veganmat ihop tycker jag!

Annars kanske du ska gå på Djurens rätts veganjulbord? För den tänkte jag själv gå på ^^

Cecilia sa...

Oh en för mig helt ny! Kan vara att jag frågar ut dig om den vid senare tillfälle =) (julhögtidsboken, den andra står i bokhyllan här hemma och har använts en del.)

Bokomaten sa...

Ja, finnsj u ganskam ånga vegankokböcker, men tyvärr väldigt få på svenska. Vegetariska kokböcker däremot har det ju kommit ganska många. Om man vill ha alternativ utan ägg och mjölk är det svårare dock.. Kanske ngt för Cecilia att satsa på?;)

Och JA, klart vi får se till att ha en träff igen snart! Jag har inte hunnit tänka på Djurens rätts vegjulbord, men det är klart man ska anmäla sig till. De har så få platser bara, men vore förstås kul! Inte tänkt så långt som jul än bara, hehe.. Är ju faktiskt bara oktober.;)

Högtidsbokenm har redan använts lite här hemma i helgen. Ingen direkt Halloweenmat, men inte så stor skillnad mot Thanksgiving matmässigt så de recepten har jag plockat friskt av. ÄLSKAR pumpa.=)