tisdag 9 oktober 2012

Post-bokmässan-enkät

Jag vet att det är över en vecka sedan bokmässan men på grund av allmän boksmälla, sjuka katter och förkylning har jag inte när nog hunnit blogga tillräckligt om saken.:) Därför hoppar jag på Bokbabbels post-bokmässan-enkät lite så här i efterhand och lägger upp nu i stället!

Årets seminarium: Svårt val, men kanske skräckseminariet med Amanda Hellberg och Jenny Milewski. Roligt att sitta och hänga med i ett samtal där man liksom har läst eller i alla fall känner till i princip alla böcker de diskuterar, inte bara de som de själva skrivit. Även om jag inte läst Milewskis egen bok än. Jonas Gardells seminarei var å andra sidan det mest gripande. Inte ETT ÖGA var torrt. Trots att man kan hans retorik rätt bra vid det här laget så gick det inte att värja sig emot hans vrede och engagemang i frågan om de bortglömda människorna som försvann allt för tidigt under Aidspanikens första år.

Årets pryl: Knappen. Alla hade den, visitkort var såå 2011. Även om vi bytte en del sådana också.

Årets fynd: Gjorde nog inger riktigt fynd i år. Inte så där att jag tänkte: ”Hej, vad billigt” eller ”Precis vad jag behövde”. Fast kul att få med Milewskis bok hem, tänkt läsa den ett tag och passade på nu när jag kunde få den signerad. Roligt att köpa lite Sekwa-böcker också för en lite lägre slant än annars.

Årets räkmacka: Nej, äter inte räkmackor. Däremot upptäckte jag ett vrålgott bröd på Ica Fokus, GI-bräck, som jag köpte med mig hem en del av dessutom.

Årets miss: Försökte förgäves hitta till Gävleborgs monter för att hälsa på Hermia, men ack, den ville helt enkelt inte dyka upp! Värmlands var däremot omöjlig att missa...

Årets mest irriterande: Att det tog sådan tid att ta sig mellan vissa seminarier och montrar att jag helt missade vissa saker jag ville lyssna på, bara för att jag inte hann dit i tid.

Årets roligaste: Alla gulliga bloggvänner! Åh, ni gjorde min mässa totalt! Seminarierna hade inte varit hälften så rolig om jag inte hade sprungit ihop med flera av er hela tiden och kunnat prata om en del av dem. Dessutom fick jag tips på monterprogram och annat som jag annars hade missat.

Årets lyxigaste: Att ha seminariekort. Så himla skönt att kunna sitta ner i lugn och ro och lyssna på intressanta ämnen istället för att svimma av värme och hysteri nere på mässgolvet hela tiden.

Årets outfit: #Mässdress heter det ju! Eller egentligen mina oerhört sköna #mässskor, kängor i vinröd sammet. ÄLSK på dem. Bekväma som den, ändå ömmade fötterna framåt kvällen varje dag..

Årets läsning: Twitter… vem hade tid med något annat?

Årets signering: Får nog bli Underbara Claras pysselbok på söndagen. Gillar hennes blogg rejält, även om det inte är en bokblogg. Hon hade gärna fått ha hunden Melker med sig dock…;)

Årets tygpåse: Ja, men min EGEN förstås!!

5 kommentarer:

Bokbabbel sa...

Kul att du också hakade på! Och mycket tjusig tygkasse ju, sugen på att trycka upp en bokbabblig version typ i julklapp åt mig själv eller nåt :)

Hermia sa...

Nej, jag förstår inte HUR du lyckades missa vår illgröna, högt uppstickande kaxigt snygga monter...

Jenny B sa...

Dina vinröda sammetskängor låter hur snygga som helst - OCH dessutom bekväma?! Det verkar helt fantastiskt!

Bokomaten.. sa...

JA! En Babbelpåse! Tycker jag.=)

Jenny: Kolla nästa inlägg så finns de på bild.;)

Hermia: Ja, men faktiskt, jag vet att flera andr var och hälsade på dig, men jag hittade helt enkelt inte. Åh, andra sidan stod jag i montern bredvid The English bookshop i säkert 20 minuter utan att fatta hur jag skulle gå för att komma dit.. Otur med lokalsinnet i år..

Fru E sa...

Din påse var bara så läcker! :-)