torsdag 11 oktober 2012

I natt jag drömde..

...något som, jag aldrig drömt förut.. Japp, för i natt drömde jag att Adonis fick Nobelpriset i Litteratur! Aldrig läst något av honom, heller aldrig tippat honom som favorit, men om man ska tro mina siargåvor så blir det hans namn som Peter Englund läser upp kl 13.00 idag.. Kom ihåg var ni hörde det först!

Uppdatering: Ja, nu blev det ju inte Adonis utan Mo Yan som fick priset i år. Så mycket för mina sanndrömmar.. Men jag ställde mig. Alla fall först i kön på en av hans böcker på biblioteket. Tyvärr var det någon annan som var inne och norpade och lånade den ändå, fast jag reserverat, men jag är näst i tur i alla fall.:) 

4 kommentarer:

Jenny B sa...

Aha, så intressant! Jag drömde att jag missat nyheten för att jag var ute och körde bil med en vän (jag har inget körkort!). Då kom en skolelev och sade att det var någon halvkänd författare jag inte läst något av men inte var så imponerad av, och hon sade också att man kunde se ett sammandrag av hans bok på youtube.

OM EN TIMME VET VI!!!! :D

Bokomaten sa...

Hahahah, underbart! Sammandrag av HANS BOK på youtube! Troligt att det skulle bli en debutant!=)

Det mörka tornet sa...

Hihi, man kan inte har rätt jämt!!

Bokomaten.. sa...

Nä, typligen..;I