onsdag 26 september 2012

Mässstress

Vet ni vad? Jag har peppat inför mässan lika mycket som alla andra, men är det bara jag som är ganska trött nu? Imorgon smäller det, jag åker tidigt, tidigt och ska hinna packa och planera ikväll och det där schemat jag tänkt göra över de seminarier jag vill gå på får nog bli lite hipp som happ… Innan dess har jag massor med projekt på jobbet som ska fixas färdigt, och nästa vecka ska jag börja veckan med att gå kurs. Hur ska jag hinna! Kommer somna på första seminariet!

Till råga på allt har kissarna där hemma tajmat mässan fint med att gå och bli sjuka. Hela natten har lillbruttan hållit mig vaken med att överösa mig med kattnys-slem ca 20 gånger i timmen. Men hon är ju sjuk så jag kan ju inte köra bort henne, älskade plutten!!! Tanken på att lämna henne känns så där, faktiskt. Speciellt som bokomaken följer med till Götet, även om det förstås ska bli trevligt.

Träffarna är många, programpunkterna ännu fler och folk man vill hinna med att ta en kopp kaffe med när man ändå är i Göteborg är också en del..

Hur få extra energi!? Hur gör ni andra för att hålla hela vägen till söndag?

Svar till: sliten bibliotekarie som gärna vill peppa upp sig igen..

Inga kommentarer: