fredag 24 augusti 2012

Festlig fredag



Japp, fredag igen, äntligen säger jag efter en hektiskt arbetsvecka. Herregud, vad jag behöver helg och sovmorgon, men det får vänta till på söndag. Imorgon ska Bokomaten vara kamratligt stöd på vigsel. Håller tummarna för fint väder och plockar fram det vattenfasta sminket. Imorgon är allt vad pocketböcker i väskan heter förbjudet.


Veckan som gått har bjudit på såväl regn som solsken och blixthalka. Bokstavligen. Inte vågat berätta för mycket om det här för att inte jinxa det, men vägen till körkortet är en liten smula kortare nu. I övrigt har det mest varit jobb, och jobb, så är det när det är skolstart. Ni känner säkert igen det, ni som jobbar på skolor.

Men nu är det fredag! Lite intensivt arbete och sedan frihet! Och det är till och med fint väder så sommarkänslan håller i sig. Kanske får bli lite rosé ikväll till och med? Vad hittar ni på? Själv lämnar jag er med den här peppiga spotifylistan.

1 kommentar:

Jenny B sa...

Hoppas du får en fin helg med ett soligt bröllop, och kanske litet lästid någon av dagarna i alla fall? Jag har varit på första dagen av Popagandafestivalen, som började med underbar sol och slutade (för mig) med tunga regndroppar. Hoppas på bra väder hela dagen imorgon!

Ha en bra helg!