fredag 17 augusti 2012

Falls First Fab Friday

Jag, idag behöver det peppas. Första jobbveckan avklarad och nästa vecka kommer alla elever tillbaka. Visstä r det roligt, men herregud vad trött jag är. Kommer sova mig igenom halva helgen. Hade jag bott lite närmare Sigtuna så kanske jag ändå hade pallrat mig upp imorgon bitti dock för ni har väl inte missat Litteraturfestivalen som är ett samarbete mellan Destination Sigtuna, Brombergs Förlag och Tällberg Foundation. Låter så himla roligt och jag hoppas så att det blir den succé de hoppas på så att det kan bli ett återkommande inslag under litteraturhösten. Hela programmet hittar ni här.

Men helt på latsidan ska jag inte ligga. Förhoppningsvis och med lite tur ska jag träffa lite fellow bloggare på söndag och prata böcker, Italien och bokmässepepp. Om schemat och tågtiderna går ihop ska jag äntligen få träffa Böcker etc. Ska i alla fall verkligen göra ett ärligt försök. Utöver det är planen enbart att sova, leka med katterna och göra sådant där som jag inte orkat på ett tag. Ni vet, tvätta och sådant som kan vara bra inför skolstart.. Lite, lite smått har jag kommit igång med läsningen igen, men det evigt dåliga samvetet för att jag inte pluggar körkortsteori pockar på som bara den… Vi får väl se vilken hjärnhalva som vinner i slutändan..

Vad hittar ni på? Har ni fortfarande semester? Börjat jobba? Hur överlever ni tidiga morgnar och peppar för att hålla igång? Den här veckan har jag i alla fall kunnat ha musik igång på jobbet, vilket har varit oerhört hjälpsamt..

6 kommentarer:

Jenny B sa...

Pepp, pepp! Det är viktigt att peppa sig! Jag som inte ens jobbar i närheten av skolor (jo, förresten) brukar längta efter nya pennskrin och pennor och sudd till hösten. Och speciellt nya fina block att skriva i! Men eftersom jag inte skall plugga i höst måste jag avhålla mig från att köpa prylar i onödan.

De två veckorna jag har jobbar har jag försökt behålla sommarstämningen med knallrött läppstift & nagellack och somriga kläder. Jfr här!

Men snart är det dags att kasta mig in i höst-garderoben med tweed-kavajer, plommonfärgat läppstift och en professionell blick över glasögonkanten. Och det har ju sin charm, det med! Hoppas att du får upp energin inför höstterminen!

Bokomaten sa...

Åhh, just det, du är ju också läppstiftsjunkie! Använder på tok för sällan, men har alltid en 3-4 stycken liggande i väskan så att jag har lite olika nyanser att välja mellan om jag skulle vilja. Allt blir festligare med lippisar. Och tweedkavaj. Är det din blogg? Kommer ju följa slaviskt nu.=)

Jenny B sa...

Ja, det är min andra blogg, med klänningar, sidenscarves, läppstift och annat som jag också älskar. Jag blir jätteglad om du följer den! :D

Calliope sa...

Första jobbveckan gick väldigt fort - eller så var det jag som kanske jobbade lite långsammare än vanligt :) Ska nog bli bra när man väl kommer igång igen, hoppas jag. I helgen ska jag fortsätta läsa Springfloden, som jag hittills knappt har kunnat lägga ifrån mig. Oväntat bra!

Mrs E sa...

Precis som för dig är första veckan avklarad och jag är helt slut. Till helgen blir det 40-års kalas för en god vän, lite läsning och lite pill med nya huset.

hoppas du får pepp av BOBLMAF på söndag!

a-lo (the book pond) sa...

Tog cirka en timme, sen var all semestermode bortflugen och jag var tillbaka i hetluften. Men jag har också varit oerhört trött denna veckan: kraschat tidigt på kvällarna, vilket inte är riktigt likt mig.

Skönt ändå att det fortfarande är varmt så man kan gå i sommarkläder; jag vill inte ha höst ännu!!