fredag 29 juni 2012

Tillfälligt återbesök pga akut Italien-längt



Ok, ok, bloggen har semester men inte jag ännu så när jag satt på jobbet och upptäckte att Book Depository har stort Italien-tema idag så tänkte jag att jag ändå skulle göra ett litet inhopp och tipsa.. De har samlat tips på massor, massor av böcker av italienare, reseguider, klassiker och moderna deckare så den Italien-intresserade göre sig nog gärna besvär. Check it out! Jag tänkter att om jag inte kan resa dit fysiskt så kan jag ju göra det psykiskt. För som Dumbledore säger, bara för att det händer i ens huvud betyder det ju inte att det inte är på riktigt.

Bilden från freefoto.com

6 kommentarer:

Vicky sa...

Just nu är en bra tid att längta till Italien. Resa kan man göra när det inte är 35 grader ;)

Mr. Rochester sa...

Fiction/psythrill = Patricia Highsmiths The Talented Mr Ripley utspelar sig till stora delar i Italien. Fantastiska karaktärer i härliga miljöer. Could be an alternative…?

Bokomaten.. sa...

Highsmith är för himla bra faktiskt i de flesta lägen! Och jag saknar inte direkt italienlitt hemma.. Har så jag klarar mig några månader ialf.. Minst.. Fast letar alltid efter mer.:)

Och Vicky, du vet väl att det där inte avskräcker alls! Det lockar ju bara ännu mer!! Tynar bort i kyliga Norden! Även om det börjar bli bättre väder om man ska gå efter dagen som varit.

Jenny B sa...

Vad kul med Italien-rea! Köpte du något? Eller funderade du på något, trots att du redan har mycket hemma?

mind the book sa...

lovely! stort tack för länken.

ps. har du sett att det finns två italeienska miniserier på SVT Play: Aldrig ska vi skiljas och Spela för frihet

Bokomaten.. sa...

NEJ, det hade jag inte! Det är ju perfekt ju! Ska genast kolla in! Tack så jättemycket!