fredag 1 juni 2012

Förtretad Fredag



Halleluja! Det är helg! Vet ni vad jag önskar mig allra mest av allt just nu? En HEL dag i sängen med katterna och ingen väckarklocka som ringer. Att inte behöva slänga iväg lillkatten i panik på morgonen när han ligger och gosar in nosen i armhålan på en. Men det får vänta. Bokomaten är lite av en bruten Bokomat för tillfället. Vrickningar här och där, magkatarr, halvt ryggskott efter ommöbleringar och lite halsont och sådant där annat irriterande som man helst bara vill slippa nu när det ju snart är SOMMAR! Vad 17, liksom? Det märks att kroppen skriker efter semester. Tänk om någon snäll välgörare bara: ”Men du behöver ju 6 månader på Bahamas! Vad säger du?”

Och vet ni, värst av allt, JAG HAR TAPPAT LÄSLUSTEN! Visserligen läst ut en bok den här veckan men den jag håller på med har jag läst i i flera DAGAR! Dessutom har jag börjar samåka till jobbet. Kul för den sociala genen i en men all lästid försvinner ju!

MEN, med det sagt så blir helgen ändå fylld av fest! Både ikväll och imorgon så blir det party så länge man orkar, vilket troligtvis inte kommer bli jättelänge i och för sig, men tänker göra mitt bästa. Och söndag, söndag blir det Bo kaspers orkester..

Vad hittar ni på? Längtar ni lika mycket efter lite ledigt?

10 kommentarer:

Vicky sa...

Ny månad - nya tag!(?) Hoppas det vänder för dig!
Jag är mest glad att en jobbig maj är över och ser fram emot att juni blir bättre :)

Hermia sa...

Kram till Bokomaten! Hoppas kropp och själ får vila i helgen, kanske kan Bo Kaspers sätta fart på energin?
För mig som varit tjänstledig under våren känns det lite oförskämt att längta efter semester, men å så skönt det ska bli med sommar!

Mrs E sa...

Hoppas du får vilat lite så du mår bättre också! Här längtas det också efter ledighet, både huvud och kropp behöver det.

Kram och trevlig helg!

Jenny B sa...

Aj då, så många krämpor, de kommer ju ivägen när man vill bli festsugen. Men du får säkert upp humöret när du väl kommer igång, jag kan inte tro något annat!

Jag såg PROMETHEUS sent igår kväll och satt uppe ännu längre för att skriva om den. Ändå är jag pigg och glad idag - litet förvånad men tacksam! I det här usla vädret känns det rätt att stanna inne och baka bröd och läsa.

Krya på dig och ha det så roligt!

Det mörka tornet sa...

Krya på dig och hoppas att festande gör att du får A) färre krämpror B) tillbaka läslusten! Men håll ut! Snart kommer ledigheten!!

Lingonhjärta sa...

ÅH Bo Kaspers!!! Har sett dem så många gånger och älskar dem.! Hoppas du får en riktigt trevlig musikupplevelse :D Här ska vilas idag för har städat hela helgen. Blä!

Bokomaten sa...

Hehe, ingen verkar ha fattat att jag med bo kappers-referensen menade "söndag i sängen"... S här ligger jag...;) ett gäng katter och en iPad.. Har partajat loss som den men läslusten är tyvärr ej tillbaka. Kroppen är dock piggare. Den längtar dock fortfarande efter semester..

Håller med dig, Vicky, om att juni nog blir bättre än maj! Vi kör stenhårt på det helt enkelt! Piggare, bättre väder och färre jordskalv!

Fnderar annars om inte Jennys ide är bra, bio är kanske precis lagom aktivitet här!

Hermia sa...

Nej, det var för klurigt för mig. Hade annars gärna sätt BK på en ny turné :)

Lingonhjärta sa...

Hahaha! Ja den referensen var klurig men väldigt bra :D

Bokomaten sa...

Håller med hermia! hade gärna sett en ny turné.:):)