fredagen den 8:e juni 2012

Festlig fredag

Har du sett min läslust, Sylvia? Den finns inte i kaffekannan!

Ja, en lite konstig vecka har det allt varit, va? Jag känner inte alls att det är fredag, gör ni? Igår trodde jag att jag skulle gå under när jag tvingade mig ur sängen, idag var det lite lättare. Inte för att jag klagar på helg ändå. Hade gärna fått vara lite längre än två dagar…

Har ni några planer? Förutom att umgås med vänner så funderar jag på att fira helg på samma sätt som jag firade nationaldagen, d.v.s. med sovmorgon och grillat. ÄNTLIGEN verkar ju sommaren kanske sticka ut sin näsa igen. Om man med sommar tänker nästan 15 grader varmt förstås.

Läsa ska jag förmodligen inte göra alls för jag letar just nu med ljus och lykta efter min försvunna läslust. EN bok, ok två, på två veckor. Två ungdomsböcker dessutom. Det är faktiskt nästan skrämmande. Och hade jag inte åkt buss emellanåt så hade det förmodligen inte ens blivit det! Det har inte hänt på flera år att jag haft sådan torka! Är det någon där ute som har snott den? Som håller den fånge i en källare i väntan på lösen? Skicka era krav, för bövelen! Jag vill veta vad jag måste göra för den ska släppas fri tillbaka till mig igen!

Kanske får det bli lite film i helgen istället annars. Kanske någon filmatiserad bok så man åtminstone kan låtsas vara lite litterär. Skäms nästan för att erkänna det men har ju fortfarande inte sett Hungerspelen t ex…

Vad hittar ni på? Studentfiranden? Fotbollskväll? Musikframträdanden? Konstprojekt? Grillfester eller kanske bara sängen med en tegelsten?

8 kommentarer:

Monika sa...

Otäckt när läslusten bara försvinner. Hoppas du hittar den.

Om jag ska våga mig på en gissning om helgen, så blir det mycket läsa, god mat och fotboll :)

Eli sa...

Hoppas också du hittar läslusten! Hungerspelen är annars en väldigt bra filmatisering :) Själv hade jag tänkt se The Cabin in the Woods (Joss Whedon!) men den kommer inte komma till Östersund. Alls. Ibland känns det som att jag bor i en liten by istället för en stad...

Bokomaten sa...

Det är faktiskt lite sjukt att det går TVÅ Joss whedon-filmer på bio just nu, samtidigt! Kanske skulle köra maraton? Har inte sett the avenyers heller (fy på mig).

Monika: tycker nog att fotboll, mat och böcker låter som en ganska ultimat helg.:) om jag hade varit lässugen då..:)

Lingonhjärta sa...

Åh den där jädrans läslusten alltså. Vad jobbig den är när den försvinner. Men tycker det låter ljuvligt med en filmhelg så skit i läslusten och njut i stället :)
Själv ska jag slappa, dricka en del gott kaffe med min grekiska vän som i panik letar gott kaffe i det här landet. Man skulle ju kunna tro att Argentina borde ha gott kaffe men icke! Jag ska också titta på Madagaskar 3 i 3D på bio med jättemycket popcorn. Inte helt fel :)

Cecilia sa...

Den kommer tillbaka, var så säker. Något annat finns ju inte. Under tiden KAN man ju ta paus och hitta på helt andra saker. Gosa med katter, sitta i solen, påta i trädgården, laga mat... och vips är läslusten tillbaka, gissar jag. Trevlig helg på er! kram

Fru E sa...

Håller med Cecilia! Leta inte, gör annat under tiden så återvänder den, jag lovar! T o m Växjö har haft lite sol idag. Jag var på stan med maken och shoppade bikini. Bokade en resa på ren impuls igår till varmare breddgrader. :) Du måste se Hungerspelen! Här blir det mycket fotboll i helgen förstås!

Evalinn sa...

Film låter som en bra ide. Lusten kommer komma tillbaka!

Bokomaten.. sa...

Tack, vad gulliga i är! Kan meddela att den där läslusten lyser med sin frånvaro fortfarande. Funderar på att ta sommarlov eller semester på bloggen. Om jag kan hålla mig borta.;) Mycket kattgos, film och allmänt solhäng har dock fått ersätta läsandet ett tag.:)