tisdag 19 juni 2012

En bild säger mer än tusen ord..


En typisk dag på jobbet...

5 kommentarer:

Mr Rochester sa...

Åh, men så har aldrig mina bibliotekarier sett ut… Så vänliga & väna varelser !

"Inte är det bråttom att betala förseningsavgiften. Den är ju räntefri!" log en trevlig medlem av bibliorasen för inte så länge sedan. Nämnda avgift betalades ändå, men vilken service sedan…! Kaffe medan man väntade på bokhämtning t.ex. Standard?

a-lo (the book pond) sa...

Vem av dina kollegor är en unfriendly old hag? ;) Skönt att det är semester, snart, va?

Lingonhjärta sa...

Hahaha!!! Har svårt att tänka mig att du ser ut så :D

Bokomaten sa...

Haha, ok, jag kanske inte ser ut preciiis så här, men inuti, definitivt. Just igår i alla fall.;)

Tror att kaffeservering är ytterst ovanligt när man pratar med bibliotekspersonal, i mitt fall främst för att jag vill undvika mat och dryck i biblioteket, faktiskt. Men så arbetar jag också med låntagare som gärna klämmer in en kaka eller två mellan bokpärmarna då och då.

Mr Rochester sa...

Haha, glöde iofs nämna att de hade ett litet fik på biblioteket :)

Annars hade min egen neuroiska inställning till lånepärmar och fläckar dragit igång! Det finns en anledning till varför KB:s ex alltid är så krispigt fräscha!

Fast... en idé kan ju vara kaffeflickor mellan hyllorna? *harkel* Men den revolutionerande tanken har nog Bernadottebiblioteket nog redan satt i system. Never mind.