lördag 12 maj 2012

Reader, she married him!


Idag, om allt går som det ska, så blir fröken Calliope istället fru Calliope! Hoppas ingen har missat denna fantastiska händelse och jag hoppas så att de får den underbara dag som de förtjänar. För att fira denna dag lite extra här på bloggen så tänkte jag länka till två mycket roliga och fina sidor.


Först ut har vi den här artiklen som belyser hur stort litterära bröllop håller på att bli. Törs vi gissa att även Calliopes bröllop på något sätt kommer att ta upp en litterär vinkling? Den nämner bl a att random House har en engen sida för litterära bröllop på Pinterest! Många är det som valt att gå ner för "altargången" i biblioteket istället för kyrkan, tydligen. Pinterestsidan hittar du här. Där är verkligen en del helt galet vackra bilder


Nästa ut är ett quiz på New York Public Librarys hemsida som har samlat 25 litterära citat (och svar) dör det första.. är från Jane Eyre... Något att leka med och klura på om man inte är på bröllop, exempelvis!

3 kommentarer:

Calliope sa...

Men åh! Först nu hinner jag läsa bloggar, och då hittar jag det här... Ett alldeles eget Bokomat-inlägg, till min ära *dör lite*
Tack gulliga du!

Cecilia sa...

Yes she did! Superfint bröllop och finfint inlägg detta också. Blev förstås genast kär i Pinterestsidan.

Bokomaten.. sa...

Åh, du förtjänar så mycket meeeeeer.=) Borde kanske skickat Pinterest-sidan INNAN bröllopet.;) Galet fin!