tisdagen den 15:e maj 2012

Just nu...

Lingonhjärta gjorde en liten måndags-just-nu-enkät på sin blogg som jag för en gångs skull tänkte haka på. Lite dålig på att själv hoppa på sådana här ”utmaningar” men tycker det är väldigt kul att läsa hos andra! Den här gången däremot så hade jag en stund över så här kommer mina svar!


Vad läser du just nu?

Eld av Sara Bergmark Elfgren och Mats Strandberg. Äntligen. Sjuukt spännande.


Vilken bok upptar dina tankar mest nu?

Ja, delvis Eld då förstås. Jag vill bara sluta jobba så att jag får flytta till Engelfors igen, men faktiskt går jag fortfarande och funderar en hel del på Stål av Silvia Avallone, som jag skrev om förra veckan också. Det är en bok som stannar kvar hos en.


Vilken bok ser du fram emot mest att läsa just nu?

Florens fyra årstider av Paola Zannoner. Hoppas den kommer med posten pronto!

Vilken utgivning är du mest peppad på just nu?

I morgon släpps Amanda Hellbergs ungdomsbok ”Jag väntar under mossan”. Hoppas vid gud att den inte tar lika lång tid på sig att komma från Bokus som Eld nu gjort. I juli kommer dessutom äntligen nästa del i Stravaganza-serien av Mary Hoffman. Jag tänkter förboka så fort det bara går! PEPPEN!


Och sist men inte minst! Vilken bok blir ditt nästa inköp?

Troligtvis ovannämnda.:)

Inga kommentarer: