fredagen den 11:e maj 2012

Festlig Fredag


Ja, idag om någon dag får väl ändå räknas som en festlig fredag! I helgen ska bokomaten gå på bröllop och jag tänkte därför passa på att visa upp denna Hungerspels-inspirerade bröllopsfotografering. Visst är den suuuperfin! Kolla här, vilken bröllopstårta!! Jag håller helt med artikelförfattaren om att Katniss förmodligen inte skulle vilja befatta sig med en fullt så här fluffig sak på sin bröllopsdag, men vackra bilder blir det lika fullt.

Om ni gifte er och var TVUGNA att välja ett litterärt tema, vilket skulle det bli då? Hungerspelen som ovan? Jane Austen? Romeo & Julia? Eller kanske ett Harry Potter-bröllop med "Every flavor beans" och folk med trollspö utanför?

I övrigt är det en späckad helg som kommer att innebära absolut noll läsning för Bokomaten. Idag är det Köpenhamn, på söndag är det träff med några bloggare för att säga hej till Mrs E som befinner sig på mer sydliga breddgrader än normalt. Fullt upp alltså, vad hittar ni på?

5 kommentarer:

Miriam - Schitzo-Cookies bokblogg sa...

ÅH va awesome =)

Ja ett HP bröllop skulle jag inte banga på ^^

Annars kanske Liftarens guide till galaxen bröllop!? De hade varit skoj, alla skulle få en specialdesignad handduk med hem ^__^

Mrs E sa...

Jag ville haft ett Austen-tema-bröllop - med fina kläder, livepiano och sång och afternoon tea men Grefven tyckte inte att det passade. Vi fick juiofs ett bra bröllop ändå (och jag hade iaf med lite Shakespeare och Austen-konfetti så jag är nöjd).

Nu till helgen ska jag till Malmö och träffa dig och andra sydliga bloggare - det ska bli jättekul! Sedan ska jag ju nostalgidregla över NKOTB också :-)

Eli sa...

Åh, Bill och Fleurs bröllop kanske? Fast med ett annat slut...

Anonym sa...

O J ...! Vilken kuljobbig fråga =) Tur att man inte går i giftastankar, plötsligt blev det väldigt svettigt.

Inte skulle det bli Brontë-tema i.a.f. (Wuthering Heights, Jane Eyre, The Tenant of Wildfell Hall, Vilette o.s.v.)

Möjligen Jane Austen möter Lewis Carroll då. Tror jag. Make:ar sense?

Eller Agatha Christie möter P.G. Wodehouse…

Gillade Hitchhiker's Guide to The Galaxy-temat med handdukarna ;) Hehe, tokigt klockrent!

Bokomaten.. sa...

Åh, Bill och Fleurs bröllop är ju en helt underbar idé!=)

Agatha Christie-bröllop låter iofs roligt, men högt troligt att en av rätterna skulle vara förgiftad eller att brudgummen plötsligt försvann..;)

Välditg roligt att träffas, förresten, Mrs E! Om vår vistelse i Gbg blir lite längre till helgen så kanske vi kan göra en omvänd dejt.;)