onsdag 18 april 2012

Jodå, jag hade en finfin födelsedag i måndags! Tårta i kubik och god mat. Också fick jag det här urfina halsbandet, apropå de fina presentförslag jag skrev om i måndags..



Det är en Golden Snitch, som är ett halsband, som är en klocka!:) Blev alldeles varm i hjärtat av hur bra min man känner mig. Hur kan man inte älska någon som ger en Harry Potter-nördobilia i födelsedagspresent.:)


Jag fick också en bok med posten som jag velat läsa sedan jag såg den i en bokhandel på Heathrow i Februari. The Bellwether Revivals. For fans of Donna Tartt står det på baksidan och utlovar mysterier och Cambridge-miljöer. Det fick mig dock att börja tänka på vad jag fick i födelsedagspresent förra året… Niceville of Kathryn Stockett… som jodå, jag ville läsa så himla mycket men har jag gjort det? Hrm.. njae.. men jag har inte sett filmen än heller i alla fall så jag harfortfarande chans att läsa boken innan jag ser The Help..


Snacka dåligt samvete deluxe! Den här gången SKA jag verkligen läsa dock. Och snart. Har ni några sådana dåliga samveten som ligger? Några som sticker ut speciellt? Jag har några till, oftast presenter som jag dessutom verkligen vill läsa och ändå blir det inte av. So many books osv..

3 kommentarer:

Vicky sa...

Ett sent grattis på födelsedagen!

Jag har precis -ÄNTLIGEN- sett filmen (The Help) som var lika bra som boken. Du har alltså mycket att fram emot :)

Fru E sa...

Vilken smarrig tårta och boken verkar ju också very nice. Men jag tror jag trillar av stolen, har du inte läst Niceville? Ännu värre, har du den OLÄST hemma i bohyllan? Bokomaten, Bokomaten! *suckar och skakar på huvudet*

a-lo sa...

vilken fantastisk man du har! :) Och vilken fin tårta, är det du eller han som har bakat? :)

Har jag några dåliga samveten? Ja, drygt hundra eller så. Fast Niceville har jag läst - förstås ;)