måndag 16 april 2012

Idag är ingen vanlig dag...

Om man inte får vara självupptagen på sin egen blogg, var får man då vara det någonstans? Idag fyller Bokomaten år minsann, hurra för mig. Jag firar med att visa upp lite bokliga önskningar man ex skulle kunna tänkas ge till moi i födelsedagspresent. Eller till någon annan av alla de andra ljuvliga bokälskade aprilbarn som fyller år nu i dagarna.

En given present är förstås en Penguin-termos. För alla de som redan har för många Penguinmuggar..:) Termosen finns bara med Kerouacs berömda romantitel men den är ju rätt passande…



För Harry Potternörden finns det oääändligt med roliga presenter. Jag har redan fina örhängen med Gyllene Kvickar men ett matchande halsband hade varit trevligt. Finns massor med olika sorter på etzy, det här är bara en av många olika varianter.


Eller en Dekal att sätta på toalocket där hemma?



På etzy finns också denna otroligt fina Alice i underlandet-tisha. Jodå, kattens leende lyser i mörkret..


Literary gift company är ju en fullständigt guldgruva för boknördar som gillar bokliga presenter!
Jag skulle definitivt inte säga nej till den här bokpåsen, till exempel.


Eller...


...den här lite mer bastanta med Virginia Woolf-citat!
Och appropå Virginia Woolf..

Vad sägs om ett par Mrs Dalloway-örhängen? Tror förresten jag sett dessa på etzy någon gång också. Tror de kan vara lite stora för min smak, men de är ju väldigt kul!

Slutligen, vem vill inte gosa med sin aldeles egna Shakespeare? Kanske något till sonen/dottern också?:)

Har ni andra bokliga presenter ni önskar er? Förslag på roliga presenter att ge bort, kanske?

16 kommentarer:

Miriam - Schitzo-Cookies bokblogg sa...

ÅH va fina grejer ^^

Hoppas du får mycket skoj i present!

Bokomaten.. sa...

Ja, något blir det säkert. Tänker mest fira med en boklig beställning till mig själv.;)

Anna (Bokstävlarna) sa...

Grattis! :)
Den där Alice-tishan passar ju väldigt bra för alla oss som inte bara är boknördar utan dessutom kattnördar. Jag skulle inte tacka nej till en!

Bokomaten.. sa...

Tack!:) Ja, Alice-tröjan är jag faktiskt riktigt sugen på, på riktigt.. Kanske att man trillar dit en dag. Tyckte dessutom att den var snygg om än ovanligt nördigt med sitt självlysande tryck, hehe.=)

Josefin sa...

Grattis på födelsedagen! Det där etsy alltså.. där finns det sju-hu-kt mycket fina grejer. Och när passar det bättre att beställa än till en bloggårsdag? =)

Bokomaten.. sa...

Ja, verkligen. Man kan hänga där i timmar och bara titta och göra av med rent för mycket pengar..

Cilia sa...

Åh grattis grattis! Älskar den där dekalen till toan, hysteriskt kul :D

Bokomaten.. sa...

Ja, eller hur! Visade den där hemma men mannen upskattade den inte riktigt lika mycket.;)

Jenny B sa...

Hurra och grattis! Det var verkligen fina och inspirerande saker du hittat. Men en bokbeställning låter som den bästa presenten i alla fall!

Bokomaten.. sa...

Ja, det blir det kanske ändå..;) Fast jag la en beställning för ett tag sedan som jag så smått väntar på..:)

Fru E sa...

Grattis på din dag! Fina saker du önskar dig, hoppas att du blir ordentligt uppvaktad (men det är ju smart att helgardera med en egen beställning..)!

a-lo (the book pond) sa...

Grattis Bokomaten! Hoppas du hade en härlig födelsedag!

Lingonhjärta sa...

HURRA HURRA HURRA och GRATTIS önskar en vädur till en annan :) Hoppas du har/hade (i och med att klockan nästan är tolv nu i Sverige) en helt fantastiskt ljuvlig dag, fina du och att du fick något av de där fina grejerna :D

Bokomaten.. sa...

Tack, finingar. Jodå, blev en tårtfylld och bra dag.=)

e sa...

Grattis i efterskott! :) Vilka underbara saker, alltså jag lovar att jag tjöt högt över dekalen till toalocket. Det är nästan så jag måste investera i det... Hoppas du hade en underbar födelsedag!

Eli sa...

jag hann inte skriva mitt namn färdigt, det var jag som skrev förra kommentaren :)