fredagen den 27:e april 2012

Fryntlig Fredag



Äntligen. Sällan har jag känt TGIF mer än idag. OCH det är dessutom lite långhelg på gång. Jag jobbar i och för sig som vanligt på måndag men då många är lediga kommer jag att få en hel massa gjort. Förhoppningsvis. Vilket sannerligen behövs. Just nu är det mer än kaotiskt på jobbet av många anledningar och med många kockar inblandade får man antingen noll information eller massa information som går helt emot varandra. Så är det att jobba på en stor skola minsann.

MEN… idag rinner allt av en då två hela dagar av ledighet väntar! Två hela dagar då jag inte tänker jobba det minsta lilla skvatt och inte tänker jag grubbla över jobbet heller! Nej, den här helgen ska det bara promeneras i det gröna, ev shoppas ny bokhylla (!) och lagas god mat och umgås med folk. Och läsas. Håller på med en suverän ny ungdomsbok av Emma Granholm! Håll utkik för i helgen kommer det förmodligen upp ett inlägg om den. Barnboksveckan håller på ända till nu på söndag!

Vad hittar ni på och vad läser ni i helgen?

11 kommentarer:

Nilmas Bokhylla sa...

Vad skönt det låter! Jag läser Anna and the French Kiss samt Askungar i helgen :D

Mrs E sa...

Åh vad det låter som en skön helg, tyvärr tror jag att jag mestadels kommer läsa nationella prov i svenska över långhelgen - har 7 klasser att rätta :-(

Ska ta lite pauser för jogging och Glee dock :-)

Bokomaten.. sa...

Ja, visst förtjänar man en lugn och trevlig helg när man haft en riktig skräpvecka?
Nilmas: Jag har fortfarande inte läst något av Kristina Olsson men har faktiskt Askungar stående hemma i hyllan eftersom jag verkligen tycker att det VERKAR spännande.
Mrs E: Stackars dig! Men Glee-pauser är bra pauser. Och hoppas du har lite ledigt måndag i alla fall!

Eli sa...

Låter som en bra helg, hoppas du får det lugnt och skönt och mycket läsning!
Jag ska fortsätta läsa Alias Grace och jag *älskar* den! Dessutom ska jag ha Boklördag i bloggen imorgon med en boktävling som avslutning :)

a-lo sa...

Happy Friday, Bokomaten! Hoppas det blir precis så lugnt o skönt som förväntat. Jag håller på och avslutar Oskuldens Tid, men har inhandlat (jo jo) nya böcker också som det kanske ska läsas lite i. Att det koomer gås en hel del i helgen råder det nog ingen tvekan om! :)

Hermia sa...

Det är tur att det är en långhelg som väntar! Lördag-söndag slurpar jag kultur i Stockholm, måndag-tisdag klipper jag ned höstens vissnade blomster och börjar på tjockisen Liberty. Nu är jag snart i sluttampen av Ingenbarnsland. Så bra, stark och obehaglig.

Trevlig vårhelg och Valborg!

Spectatia sa...

Tjuhu! Fredag och för första gången på en evighet ska jag inte jobba särskilt mycket i helgen. Däremot läsa lite, umgås lite och inte minst englandsplanera lite! :-)

Frida sa...

Denna helgen läser jag (fortfarande) Kings 11/22/63 och Kaninhjärta av Christin Ljungqvist. Brukar bara läsa en bok åt gången, men kunde inte hålla mig ifrån Kaninhjärta när den dök upp i brevlådan!

Fru E sa...

Hoppas du får en mysig helg, låter skönta att slappa lite! Vi skulle varit i Stockholm nu men basilusker kom emellan så jag skrapar och målar om våra utemöbler. Hoppas vi får se den nya bokhyllan här på bloggen!

Lingonhjärta sa...

Det var hemskt vad skrivit fantastiska inlägg i veckan och idag. Har en hel del att ta igen märker jag :) Så jag ska läsa bloggar i helgen, planera hundra inlägg och slänga mig över Jellicoe Road nu. Sen ska jag även kura mitt lilla bakishuvud med shopping. Inte böcker denna gång utan klänningar. Händer inte så ofta att man köper kläder nu för tiden så har en del att ta igen, hehe.

Lingonhjärta sa...

vad DU har skrivit fantastiska inlägg, ska det vara :)