fredag 20 april 2012

Festlig Fredag

Idag befinner sig bokomaten på litteralund, ni vet den där barn och ungdomsfestivalen om litteratur i Lund? massor med inspiration, författarsamtal, diskussioner om litteratur mm på ett och samma ställe. Roligt som bara den!

Lite för att spinna vidare på det här så tänkte jag köra en temavecka nästa vecka. Bara barn och ungdomslitt blir det här på bloggen. Mycket nytt och något lite äldre. Läst en del på sistone i alla fall.

Resten av helgen ägnas åt fest och trädgårdsarbete. Ikväll blir det middag med jobbet och ev fest senare också. resten av helgen är härligt oplanerad. Vad hittar ni på?

4 kommentarer:

Emmas Bokhylla sa...

Ah, litteraturfestival!! Alltid roligt!
Jag blir alltid supersugen nar jag laser om bloggare i Sverige som gar sa events, och tanker att snaaart, jag med! ;-)

Fru E sa...

Jag låter mig suktas av en fb-vän som är där just nu och lyssnar på Martin Olszak och Gunilla Bergström och verkar ha hur roligt som helst! Mitt helgmission: kurera sjuka barn (och hålla mig frisk själv) så att vi kan åka till Stockholm nästa helg.

Lingonhjärta sa...

Vilken underbar helg du kommer ha (låter det som:)) Själv ska jag vila efter första arbetsveckan, dricka en del rödvin och läsa. Är tokpeppad, hehe!

Bokomaten.. sa...

Japp, festivalen var rolig att gå på! Resten av helgen blev helt ok. Sol och ärenden på lördagen och regn så det plaskade om det igår med ingenting gjort alls.=) Fick inte ens läst något!