måndag 12 mars 2012

Logiskt tänkande

Ok, efter min logik så tänker jag så här. Min cykel blev stulen för en dryg vecka sedan. Det var inte bara olägligt och dumt, det var ekonomiskt mycket otrevligt rent ut sagt. Efter att ha klappat på massa fina böcker i både USA och London på olika flygplatser så hade jag samlat ihop till en liten lista med böcker som jag bestämt mig för att beställa men eftersom ekonomin redan var minst sagt ansträngd efter vår resa så ville jag planera den ordentligt.:) Dessutom är det kul. När den nedrige cykeltjuven stal min nästan nya kompis fick jag helt enkelt ställa in nämnda beställning för att leta cykel istället. Nu hittade jag en cykel i helgen som visserligen inte är lika fin som den jag hade men något billigare än den jag köpte var.. Redan där... Nu beslutade jag ikväll mig för att köpa en begagnad cykel på blocket istället och enligt MIN logik menar jag då att jag TJÄNAT en tusing, el hur? Det betyder ju att jag inte ALLS fick göra av med så mycket pengar ändå och alltså därmed visst kan lägga en beställning.. Kan dessutom behöva trösten, eller hur...?:)

3 kommentarer:

Jenny B sa...

NEJ vad uselt att någon stal din cykel! Buuuu! Bra att du hittade en billigare på blocket - den kommer säkert att gå lika bra att cykla på. (?) Klart att du får beställa någon bok eller två, som tröst!

Bokomaten.. sa...

Mmm, jag vet, men har blivit av med så många cyklar, nya och fina, så jag är lite luttrad. Den här kommer säkert gå fint.:) Bättre än ingen i alla fall. Och som sagt, räknar inte längre med att det är någon investering i att köpa nya fina cyklar.:) Nu surfar jag in på adlibris!=)

Lingonhjärta sa...

BU för cykeltjuven!!! Men tycker att don logik fungerar alldeles utmärkt! Jag menar om du nu måste köpa en ny cykel för att en dum cykeltjuv varit i farten och sen kommer på att du kan köpa en begagnad cykel på blocket för mindre pengar, då HAR du ju tjänat in pengar på bara tanken. Det är helt klart logiskt.
:D