fredag 2 mars 2012

Friday I´m in love

Äntligen, äntligen fredag! Herregud vad slut jag är. Kan inte förstå att jag för en vecka sedan satt i ett tält och tittade på ett karnevalståg och sköt med vattenpistol på förbipasserande. Den här veckan har varit en pärs, inte bara pga jetlag utan även pga en anstormning med arbete som inte kommer att minska nästa vecka utan snarare kulminera. Förhoppningsvis i alla fall. Nästa vecka har vi flera stora projekt på gång på jobbet som visserligen ska bli roliga, men som kommer att ta mycket energi i anspråk!

Men nu är det fredag! Jag tar visserligen med en massa jobb med hem i eftermiddag men det är inte det enda som ska hinnas med. Imorgon blir nämligen en av Bokomatens finaste vänner Fru! Ok, TVÅ av bokomatens finaste vänner ska gifta sig, med varandra. Bara en av dem blir fru dock. Det är två veckor sedan vi senast var på bröllop men jag är helt säker på att morgondagen kommer att bli helt annorlunda mot den tillställningen. Misstänker dock att jag kommer att fälla ännu mer tårar imorgon då Bokomaten kan vara den blödigaste bröllopsgäst man skådat någonsin. Senast lipade jag så att jag inte kunde hålla videokameran ordentligt. Vattenfast maskara är GULD värt i sådana här sammanhang. Vattenfast allt för den delen.

Litterärt så fortsätter jag även denna helg med Carol Goodman, dock Arcadia falls och inte The Ghost Orchid. Spökhistorier och sedan länge begravda hemligheter, gärna i New England-miljö, tycks vara melodin för februari/mars. Vad hittar ni på? Läser ni något speciellt?

Bilden är förresten hämtad härifrån. Ta en titt på hela fotoalbumet för det är något av det finaste, nördigaste och sötaste jag har sett!

Inga kommentarer: