fredag 16 mars 2012

Förvriden Fredag



Ja, förra veckan blev det ingen Festlig fredag och den här veckan blir det en kort en. Förra veckan var jag superstressad och satt dessutom med en förvriden handled och tyvärr får jag medge att handleden ser likadan ut denna vecka, fast jag kan fortfarande skriva på tangentbordet. Det är tyd det jag kan.:) Skriva med penna är uteslutet.:) Halleluja för datorn, va?:)

Denna helg ska det således inte göras någonting alls. Eller i alla fall så lite som möjligt. En middag här och lite läsning där. Att bläddra i böcker är tyvärr inte helt optimalt men jag kan berätta att jag plötsligt ser ljuset vad gäller Kindle! Även om det är sjukt irriterande att sidan vrider sig hela tiden när man vänder på sin iPad och man lutar sig lite i soffan. Även om ljuset i skärmen efter ett tag är lite tröttsamt för ögonen och det kan vara svårt att läsa när ljuset runt omkring faller fel. Bläddra är tusen ggr enklare och plattan kan ju bara ligga i knäet utan att den ”slår igen sig”.
Således har jag just läst ut Little Bee av Chris Cleave och funderar på att låna något på biblan i helgen eller köpa något på Amazon. Kanske en ny Goodman? Kanske något helt annat? Kanske något Italienskt? Mitt längtan till Florens vaknade med enorm kraft igår efter att ha gått igenom massor med tips till Jenny B som eventuellt ska dit. Vad läser ni? Har ni hektiska och actionfyllda liv i helgen som inte tillåter läsning?


Bilden är hämtad härifrån och visar 1935 års iPad...

6 kommentarer:

Fru E sa...

Stackars handleden! Tur att du fortfarande kan skriva på datorn, hur skulle vi annars stå ut? :) Det låter skönt med en lugn helg. Jag får försöka med samma medicin. Det här blir fjärde helgen då jag inte känner mig riktigt kry. Nu är jag superförkyld! Men det är tur att jag garanterat kommer att må bättre på måndag när jag ska jobba igen... Men jag har riktigt bra böcker på gång så jag satsar på att få mycket läst nu i helgen! Ha det bäst!

Bokomaten.. sa...

Åh, vad är det för böcker du är sugen på? Blir nyfiken nu! Stackars dig som är förkyld!! Du kanske skulle vara hemma med de där böckerna i några dagar så att du får vila ut ordentligt? Stor krya-på-dig-kram!

Camilla, Dagensbok.com sa...

Jag brukar också få problem med handleden pga av för ivrigt datoranvändande i soffan. Jag ska ha en plugghelg men ska tydligen få gå ut och dricka drinkar imorgon. Det känns som en bra kompromiss. Men åh vad jag vill läsa, bara läsa.

Lingonhjärta sa...

Åh BU för handledsont och hurra för paddaläsning. Men du! Kan du inte låsa appen på paddan så den inte vänder på sig automatiskt? Det går på de flesta bokappar tror jag, Settings o sen lock-någonting...

Själv är jag på väg till jobbet nu för en ny 12 timmars arbetsdag. Suck!

Jenny B sa...

Aj, hoppas att handleden blir bra igen av en rofylld helg. Så bra att du har en Kindle som gör allt är lättare. Och tack så hemskt mycket för dina goda och lockande råd!

Just ikväll har jag varit på teater med Hermia, minsann! Det var jätteroligt att få träffas på riktigt och prata! Igår såg jag den fina filmen Hugo Cabret som jag rekommenderar varmt, och imorgon skall jag på en utställning som har några anknytningar till filmen. Oj, det blir ingen lugn helg för mig, men nu sitter jag i alla fall i TV-soffan och slappnar av!

Bokomaten.. sa...

Vad roligt att gå på teater med andra bloggare! Jag hade inte haft något emot att följa med! låter hur trevligt som helst!
Drinkar och film lät rätt kul det också iofs, mindre roligt med jobb.
Jag har gjort som jag sa och abra legat på sofflocket och läst. Rätt trevligt det med men huuu så svårt at vila handsingen...