fredag 23 mars 2012

FörolämparFredag




Ja, när Fia på fd Boktimmen igår berättade på twitter att hon hade haft en överkass dag så var vi några stycken som unisont bestämde oss för att som en enad man ställa upp och leverera en riktigt förolämpande förfärlig hämndfredag som stöd. Så här är den, förolämparfredag deluxe! Fia, är det någon speciell vi ska förolämpa? Kanske en otrevlig läkare som tror sig vara lite förmer än alla andra? (Get of your high horses mister, your hair is thinning out and the nurses are more competent than you are!) Kanske en chef som tror sig veta bättre än alla sina anställda? (Vem tror du har drivit företaget de senaste åren medan du släppt ut skärpet hål efter hål, år efter år?) Kanske ett ex!? (Vem tror du har lättast att hitta någon ny egentligen? Kanske var din sista chans, buddy! Skärp dig och sluta vara så oseriös, det är inte särskilt attraktivt.)

Ok, så kanske inte de bästa förolämpningarna, men jag vet att det finns flera därute med oanade talanger. Bit inte i tungan den här gången utan säg ifrån. Är någon taskig så bitchslappa tillbaka. Viktigt är dock att inte sparka på den som ligger, då gör man sig bara själv förtjänt av en rejäl förolämpning. (är du så osäker att du bara vågar hacka på de som redan är nere?) Alltså, ingen nätmobbing här, mer kick-ass-ta-ingen-skit. Och har man andra bra tips för självförtroendet så kom med dem bara! Jag rekommenderar en stor bunke med glass och våldsfilm av typen Tank girl, Planet Terror eller Kill Bill.

I övrigt ska helgen tillbringas med att trimma buskar och förså plantor. Ev blir det lite AW också men lugn och timid och oförolämplig sådan. På det hela taget blir min helg nog rätt snäll egentligen. Haft en lång vecka även denna vecka så några dagars vila ska bli skönt. Ibland känns det bara som att veckan är en enda lång väntan på sovmorgon, ni vet? DESSUTOM ska jag försöka få läst en hel del. ÄLSKAR The Lake of Dead Languages av Carol Goodman. Vad hittar ni på i helgen? Bakar våfflor på våffeldagen? Firar sommartid?

Dagen till ära tycker jag vi gör en riktig förolämparlista på spotify. Här hittar ni den och kommer ni på något mer passande till listan så hojta.

11 kommentarer:

Fia sa...

Hej och tack för detta finfina inlägg! Om jag får skriva in å önska en förolämpning så vill jag förolämpa den där jäkla typen som går runt på kontoret och trycker ned sina medarbetare. till henne hälsar jag: shut the fuck up. :-D å sen vill jag hälsa min läkare: var fick du din läkarlegitimation, i ett cornflakespaket?!

Bokomaten.. sa...

Ja, släpp ut det bara.;) Jag vill hälsa den cykeltjuv som stal min älskade röding: Måtte skuldkänslorna äta upp dig inifrån din late lus.

a-lo (the book pond) sa...

Haha, underbart att det blev förolämparfredag efter twitterinläggen igår! :D

Jag har inte så många oförrätter att ta ut just nu, förutom den här förkylningen jag går omkring och drar på som bara kan ta sin äckliga tuberkuloshosta och gå och döööööö!

Lingonhjärta sa...

Ooh vilket roligt inlägg och vilket bra fredagstema. Jätteroliga förolämpningar, Fia!!
Jag vill förolämpa den där kunden som skrek utanför dörren 45 minuter efter stängningsdags, att vi var oproffsiga, ohyfsade idioter som inte släppte in henne och lät henne köpa en bok fastän vi stängt för längesen och kassan stängd. Till henne skulle jag vilja säga: Kanske dags att lära sig klockan nu kanske, kärring#/&%¤vel

Jenny B sa...

Vilken bra idé med en förolämparfredag! Jag är faktiskt på bra humör så jag har inget att bidra med just den här veckan, men jag rasar med er som har lättat ert hjärta. :) Just nu bakar jag bröd och har dessutom åstadkommit en plåt med misslyckade chokladsnittar. Jag har ingen annan än mig själv att skylla, men å andra sidan var det första gången jag försökte, så jag tänker skriva upp det på kontot för Lessons Learned.

Ha en fin helg!

Cecilia sa...

Bästa bilden också :) Jag missade helt förolämpandet och även anledningen bakom, men lovar att stämma in så fort anledning finns :)

Cecilia sa...

Bästa bilden också :) Jag missade helt förolämpandet och även anledningen bakom, men lovar att stämma in så fort anledning finns :)

Cecilia sa...

(för säkerhets skull skrev jag det 2 ggr...)

bokomaten sa...

Ja, det blev en ganska lugn helg på förolämparfronten för min del även om man naturligtvis ställer upp för sina medmänniskor. Det blev nästan lite bak här också, men hanns faktiskt inte med. Hoppas dina chokladsnittar och ditt bröd blev gott, dock, Jenny B!

Och du, Lingonhjärta, kunden måste leva i en annan tid hel enkelt. Sommartid, dåtid, pessimisttid, oskuldens tid eller kanske bara tidigare? Du skulle visat klockan för hen!:)

Anakin - var ond, nu på väg mot superskurk sa...

Hej finaste Bokomaten!

Nu har du gjort det igen: satt igång någonting som jag inte kan kontrollera :)

Sitter på pendeltåget och har lyssnat på Lily Allens "Fuck you" på repeat i nästan en timme. Den är på TOK för bra! Jag kan rada upp så många som jag tänker på när jag hör den här låten att jag nästan blir mörkrädd.

Jag behöver en antidot! Kan du ordna en förlåt- och acceptansfredag? Gärna med tillhörande låtlista :) Något i stil med "du är dum i huvudet men det kan inte du hjälpa, så vi kan vara schyssta mot varandra ändå?"

Jag tror att min själ inte klarar mer Lily Allen. Hjälp!

Bokomaten.. sa...

Ååååhhh! Tänk om Säkert! eller Veronica Maggio kunde skriva den låten!! Jag vill höra den låten!!=)

fast Lily Allen är det bästa som hänt Dra-åt-helsike-genren.:) Jag lyssnade på edn låten i MÅNADER när den kom. ÄLSKAR Lily Allen!!