fredag 3 februari 2012

Fjäskig fredag


Eftersom Vixxtoria fjäskade så mycket förra veckan för att åt en fjäskande fredag så har jag bestämt mig för att göra henne till viljes. Idag ä storfjäskarfredagen alltså. Det går bra att börja nu, tack.

Vad gör ni annars i helgen? Min kommer att bli ganska lik de föregående. Barockmusikfestival och partyparty med finaste vännerna. En helg full av sociala aktiviteter med andra ord. Är det någon därute som ska på filmfestival kanske? Jag vet att Hermia är väg dit men kanske någon annan? Några filmer ni bespetsat er på? Jag fortsätter mitt miljömaratonläsande vilket väl kommer att visa sig här på bloggen så småningom tror jag. Både kul och mindre kul kan jag meddela.

Förhoppningsvis får jag tillbringa lite tid med en favorit i helgen dock. Har inte läst Ian McEwans Hetta än och nu är väl bästa tillfället någonsin? Hinner ni läsa något i helgen eller är det pulkabackar för hela slanten? Några andra litterära aktiviteter på gång?

14 kommentarer:

a-lo (the book pond) sa...

Kära Bokomaten, vår bästa fredagsbokbloggare! Jag måste säga att jag är imponerad av bredden i din musiksmak: jazz förra veckan, barockmusik denna. Kan vi förvänta oss death metal nästa?

Ingen filmfestival för min del. Jag lämnar stan för kallare breddgrader, ska hem till föräldrarna och förhoppningsvis sno åt mig lite lästid. Om vi kommer hem vill säga; bilen startade inte i morse..

Ha en härlig helg, så hörs vi som vanligt på Twitter :)

Bokomaten.. sa...

Det blev klassisk opera förra helgen faktiskt och förra helgen igen blev det även lite trevlig rock.=) Här gäller det att hänga med i scooter-svängarna.;)

Min cykel gick inte heller att använda i morse. Låset hade frusit... Håller tummarna för att er bil går igång dock!! Klart du ska ha lite lästid! Det där med kallare breddgrader lätt dock inte alls kul. Jag frös bokstavligen i mina lungor i morse. Och näsborrarna svider fortfarande av chocken!

Bokbabbel sa...

Själv ska man ju till Göteboooorg, men inte för filmfestival utan för något ännu bättre, nämligen bloggambasadörsträff! :)

Eli sa...

Högt vördade medbloggerska! Har läst ännu ett av dina fantastiska fredagsinlägg och är smått avundsjuk på alla aktiviteter du ska göra denna helgen. Jag ska, på grund av en elak halsinfektion, mest sitta i soffan i helgen, tugga Alvedon och Ipren och kolla på Buffy. Samt förstås läsa när febern så tillåter. Hoppas på en rolig helg för dig och ser fram emot fler trevliga bokinlägg!

(Det här med fjäsk är kul! :) )

Bokomaten sa...

Ja! Bloggambasadörshelg också ju! Åh! Jag hade sååå velat till Gbg den här helgen men har fina vänner inplanerade istället.

Och måste erkänna att det här m fjäskfredag ju var en hit! Det får vi göra repris på! Vad peppad man känner sig!! Stackars dig, Eli, som är sjuk! Tycker annars det låter som en skön helg m buffy o böcker men kanske lite mindre värmts letter då.

Cinnamon sa...

Barockmusikfestival?Det låter intressant!
Själv ska jag hem till en kollega tillsammans med resten av arbetslaget och äta & dricka gott och prata en massa. Imorgon blir nog en lgn dag med någon bok antar jag. :)

Anna (Bokstävlarna) sa...

Fjäskig fredag är en favorit bland fredagsteman hittills, men jag är lite besviken över att Vixx ännu inte varit här och kommenterat. Med tanke på hennes inblandning i valet av tema menar jag. :)

Jag ska tillbringa helgen med att gå på spelning/klubb samt fira klubbarrangörens födelsedag imorgon kväll, läsa tråkig kurslitteratur, läsa efterlängtat recex och eventuellt spela lite tv-spel. Fullt upp!

Lingonhjärta sa...

Fredagsfjäsk gillar vi :)
Önskar annars att min helg kunde vara lika fin och social som din. Själv får jag sitta och plugga hela helgen. Läser i några veckor typ 200%. (Hur gick det till egentligen?) Fast först så blir det fredagsvin och det är aldrig så tokigt ;)

Ha en härlig helg!

Anakin - nu lite äldre sa...

Allra vackraste och härligaste bokomat! Själv har jag planerat att gå på fest samt åldras med värdighet - om kombinationen ens är möjlig :)

Sen tänkte jag fråga om du har läst Svavelvinter? Svensk fantasy som faktiskt är riktigt riktigt bra. Tänkte tipsa och promota lite! :)

Önskar dig en mysig fortsättning på helgen!

Bokomaten sa...

Ja sa ju det, finaste vännerna.:) Har ej läst Svavelvinter. Läst väldigt lite svensk fantasy, för vuxna då. Håller mig rätt bra till ungdomsvarianten. Den får jag ju betalt för att läsa.;) Hoppas du får bästa, bästa helgen Anakin! Är du värd!

Hermia sa...

Världens bästa Bokomat!
Barockmusikfestival! Det måste ju vara den allra finaste musikfestivalen! Härligt det finns sådana..
Jag sitter nu på bussen efter ett intensivt filmtittande. Har försökt sammanfatta tankar och intryck av de sex filmer jag sett. Härliga dagar har det varit!!
God helg!

Vicky sa...

Hetta är en väldigt passande bok att läsa i kylan som råder. Har du börjat? Ett av mina kvarstående minnen av boken är när det (titeln till trots) blir plågsamt kallt för huvudpersonen. Gaahh - ryser fortfarande vid tanken.

Bokomaten.. sa...

JO, min festival var också väldans trevlig, Hermia. Håller helt med om att det kan vara en av de bästa sorternas festival i all fall. Äveno m jag nog tycker att Göteborgs filmfest också verkar ha varit riktigt roligt.

Vicky: Jag har kommit ungefär 100-130 sidor in i boken så jodå, han har frusit så han höll på att.. ja, gå av. Fy, fanken. Först tänkte jag att det var lite väl överdrivet men herregud, vad jag rös vid tanken. Sedan insåg jag ju att det itne var fullt så otäckt som man först trodde. Herregud ändå dock.

Emmas Bokhylla sa...

Jag uppskattar alltid din blogg, du far mig att skratta nastan varje lordag jag jobbar, dvs. alla... :-)