fredag 20 januari 2012

Festlig Fredag


Halleluja! Vi tog oss hit den här veckan också! Att det ska vara så svårt att ta sig upp på morgonen… I helgen får i alla fall jag dock sova ut. Underbart. Tänker spendera minst en timme extra i sängen och gosa med katterna imorgon, lördag. Sedan blir det partaj med vänner som förr i den här bloggens historia och förhoppningsvis rätt mycket lästid. Har utökat att-läsa-hyllan rejält på sistone och har så mycket som jag verkligen längtar efter att få sätta tänderna i. Dock ganska mycket läsning till jobbet också i och för sig, men förhoppningsvis är en del av det intressant också.

Förra helgen gick i konstens tecken och jag hann med två väldigt intressanta konstutställningar, den här helgen blir det förhoppningsvis mer jazzmusik.:) Kulturell januari eller vad? Man skulle kunna tro att jag avlagt nyårslöfte eller något.. Hyllvärmarna däremot står kvar i hyllan och mina inlägg har inte kortats ner nämnvärt även om jag försökt.;)

Elly Griffiths är utläst, förhoppningsvis får jag ihop något om den till nästa vecka. Naturligtvis är jag över lag positiv dock, det är kanske inget stort avslöjande. Nu blir det lite barnböcker för jobbet och sedan är frågan om Jag ska ta Amanda Hellbergs nya, Tistelblomman, eller en miljödeckare av Åsa Schwarz för jobbet. Vad läser ni?

7 kommentarer:

Vicky sa...

Du ligger givetvis en bit före mig, men Griffiths House at Seas End blir nog min nästa bok när jag avslutat den jag håller på med nu. Trevlig helg!

Hermia sa...

Jag firar fredag i 70-tals aktig plyschdress, med bröd i ugnen och P1i radio. Det är studietider och jag njuter i stora drag av min första lediga vecka. Imorgon väntar föreläsning mm i Stockholm om teaterns tidiga historia. Dagens läsning är Anna Karenina (inte långt kvar nu av den) och komedin Grodorna av Aristofanes.

Trevlig helg!!

Calliope sa...

Hm, känner mig skyldigt till det där "har utökat min att-läsa-hylla rejält" ;)

Bokomaten sa...

Calliope: Hehe, kanske rätt mycket skyldig, ja.:) Men jag är tacksam. Tittar lyckligt på min hög. Man blir ju glad av nya böcker, eller hur!?:):)

Vicky: det är en av de bästa galloway-deckarna tycker jag så good for you! Vad läser du nu?

Hermia: det lät för underbart mysigt faktiskt även om jag är glad att jag inte pluggar just nu. Tror minsan jag ska baka bröd imorgon också. P1 brukar jag lyssna på på lördagarna ändå.:) så himla bra att podradio finns! Lycka till med Anna karenina!

Lingonhjärta sa...

Ska också hugga i Tistelblomman i helgen men även jobba lite. Sen ska jag även försöka hoppa i en pool någonstans. Runt 35 grader varmt här. Puh!

a-lo (the book pond) sa...

Men har hela världen fått Tistelblomman utom jag! *surar* ;) Den ska jag uppenbarligen inte läsa, däremot avsluta en hel del andra böcker och det blir nog en bra och avslappnad helg hoppas jag. Måste ladda inför de tre kommande, då jag kommer vara på resande fot.

Låter som det kommer bli en mkt bra helg för din del också m kultur & fest & läsning!

Lingonhjärta sa...

Har du e-läsare kan du läsa den, A-Lo. Går att låna som e-bok redan :D