fredag 9 december 2011

Frysig Fredag


Jag känner mig lurad på min julstämning! Radion basunerar ut snökaos och i tidningen kunde jag läsa att i Skåne skulle det bli en decimeter snö som skulle ligga kvar ett tag också. Jag kan meddela att där jag sitter är det inte någon decimeter snö, här är det bara blött och blåsigt.

Nåja, det är i alla fall FREDAG! Jösses, vad jag har längtat den här veckan även om det inte har varit en speciellt jobbig vecka. Men TRÖTT blir man ju av det här vädret och så här mot slutet av terminen är energinivån också lite låg. Imorgon kan jag meddela att det ska sovas!

I övrigt blir det en väldans mysig helg på landet den här gången. Promenader vid havet (om det inte är storm), grilla äpplen i öppna spisen och läsa och laga till grönkål inför julen. Blir kanske något bak också, men troligtvis mest vilande. Det där jag drömde om och längtade efter igår, ni vet… kisse under täcket och mysig bok och regnet mot rutan (lär det bli)… Jag packar ner jultéet, lussebullarna, paddan och böckerna för att vara säker på att klara mig i 2 dagar. Vad hittar ni på? Och vad läser ni för tillfället?

5 kommentarer:

marie sa...

Låter som att du kommer att ha en riktigt mysig helg, trots brist på snö ;)

Bokomaten sa...

Hoppas du får det samma! Och att du blir färdig med din tenta!!

Eli sa...

Åh vad mysigt det låter! Jag tänkte kurera mig från en elak förkylning, inte lika kul. Men det blir läsning i alla fall =)

Evalinn sa...

Jag kom ut till landet i fredags kväll och där låg "Moderspassion" och väntade på mig, som mamma lånade när vi var på semester så jag fick aldrig tillfälle att läsa den då. Jag är ungefär halvvägs igenom och fast! Annars är det här också en regnig helg på landet, fast nu har solen börjat titta fram. Hoppas den gör det hos er också! :-)

Bokomaten sa...

Vet du, Evalinn, just som jag läste din kommentar i mobilen så tittade faktiskt solen fram! Annars var det en ganska så regnig helg, ja.. men sitta framför brasan kan man göra ändå.:) Och grilla äpplen.:)

Hoppas du är friskare nu i alla fall Eli! Ibland behöver man en helg till att inte göra någonting alls så man blir lite piggare. Och ibland räcker inte ens det..