fredag 23 december 2011

Fryntlig Fredag

Jul hos Bokomaten

Dan före dan… Vad kan man säga? Även om den gångna veckan har varit lugn på jobbet så har Bokomaten dragit på sig en förkylning som gör att det ändå har varit en relativt tung vecka. Så fredag och lillejulafton är verkligen efterlängtat! Ikväll blir det glögg och massor med lillejulaftonstök. Det ska städas, pyntas gran och förberedas mat. Även om vi har en liten jul så vill man ju ändå ha det mysigt, eller hur? Samtidigt är det ju fredag. När alla andra sitter på vägarna till sina släktingar så sätter jag mig i tågkupén tillsammans med Fredrik Lindström och Kristian Luuk och käkar juliga tacos med rödkål och senapssås. Och sedan är det jul.. I flera dagar ska jag bara äta julmat, se på film och läsa och gosa med katterna. Lovely.:) Just nu har jag påbörjat den juliga chic-litten ”Miracle on Regent Street” av Ali Harris men tror jag kommer gå över till något mer mordiskt under juldagarna. Kanske omläsning av Langs ”Tragedi på en lantkyrkogård”? Igen... Eller Hercule Poirots jul… Vad läser ni under julhelgen? Och hur firar ni? Hemma? Med bara de närmsta eller med stort släktkalas?

Bokomaten funderar på att ta jullov och återkomma i januari men kommer troligtvis inte kunna hålla mig ifrån bloggen så länge.. Oavsett vilket så önskar jag er alla en RIKTIGT GOD JUL!

13 kommentarer:

Spectatia sa...

Tycker inte det ser ut som du har så mycket städning, pyntande och förberedelser kvar. Riktigt fin liten jullya du har!

Önskar dig en god bok-o-mat-jul!

Mrs E sa...

God jul! Hoppas du får vila och njuta :-) Vi firar med en av Grefvens bröder och hans mysiga familj. Vi åker dit kvällen innan, spelar spel och på julafton öppnas det paket, ses på Kalle Anka osv. Dagen efter får barnen väcka mig och så ser vi på Disneyfilm.

Fru E sa...

God Jul! Jag firar jul i en stuga i Sälen med familjen. Kan inte ha det bättre. :)

Hermia sa...

Här jobbas det in i det sista, med inte särskilt hög fart dock - det är ju ändå nästan julafton.. Vi är kvar i stan men hemma hos mina föräldrar imorgon. Ser fram emot en lugn skön helg.. juliga tacos låter lockande - recept?

Krya på dig (det får vara nog med förkylningar nu!!) och GOD JUL allihop!!

Lotta - hyllan sa...

God jul till dig också :) Jag firar hemma med släkt och familj, lite knytkalasaktigt, ingen stress. Jag hoppas på att få Liza Marklunds senaste i julklapp!

Lingonhjärta sa...

Och GOD JUL till dig finaste Bokomaten! Här pluggas det för fullt då inlämningar ska in innan dagens slut men sen blir det julfirande av. Ät nu riktigt gott (för mig med) och myspys på. En julkram kommer här!

Cecilia sa...

En släkting per dag (OK inte riktigt men många firanden blir det. Hurra för skilda föräldrar x 2) och fram och tillbaka över Skåne. Men tentaförbud till måndag eller t o m tisdag.

Hoppas att ni får en lika underbar jul som det låter! God luul! =)

Jenny B sa...

Ahhh, så härligt det ser ut hemma hos Bokomaten. :) Jag skall vara hos vänner i en stuga i skogen, och tar med mig två böcker, av Orson Scott Card och Orhan Pamuk. Vänta, räcker det med två?!

Jag önskar alla en God Jul!

Anna sa...

Underbar julfeeling i din lilla vrå! Jag firar med syskonbarnen och det blir säkert många paket...Moster har förstås köpt böcker!

Cinnamon sa...

En riktigt god jul till dig med!

a-lo (the book pond) sa...

Förbannat tjusigt litet krypin ni har då :) En riktigt god Bokomaten-jul får jag önska er också. Julläsningen här blir Sju jävligt långa dagar och I capture your castle, tror jag.

Evalinn sa...

Hoppas du har en riktigt härligt julhelg! :-D

Bokomaten.. sa...

Julen här har varit underbart skön och avslappnande vilket även er verkar ha varit! Hoppas ni har en fortsatt trevlig jul och snart är det NYÅR!