fredag 16 december 2011

Fräsig fredag



Inte för att jag känner mig så jättefräsig, men jag gör ett ärligt försök. Det är trots allt sista helgen innan jul! Nu kör vi så det ryker! Julfilmer, julböcker, julstök, och julbök. Den senaste veckan börjar ta ut sin rätt, med julfest på jobbet och en OERHÖRT trevlig bloggträff igår. Gud, vad härliga ni är hela bunten! Jag kom hem med det stort leende på läpparna.

The Book Pond, Calliope Books, Madeleines bokhylla, Spetsig, En full bokhylla, Scitzo-Cookie, Om böcker jag hunnit läsa och Zachan the writer pratade som sig bör om böcker, jul, brandväggar, fester, Harry Potter, bebisar och jo, det tog kanske 5-10 minuter innan vi kom in på ämnet katter... En rejäl hög med böcker bytte vi med varandra också. Jag gick minus och är mycket glad för det. Jag fick med mig Neverwere av Gaiman, Adonis på lån av Calliope och en engelsk deckare jag inte hört talas om. Roligt är att jag och Zachan upptäckte att båda våra respektive är dyslektiker och således inte har jättestor glädje av tjocka böcker på engelska... Även om de säkert skulle klara det, Bokomaken gör det i alla fall, men varför försöka när man kan ladda ner ljudböcker på ett kick och det går så mycket snabbare att ta till sig. Min man läser mer än jag gör på det viset.

Anywho, ska ägna kvällen åt att åka ut och resa med På spåret, liksom halva Sverige skulle jag tro. Julstöka och lyssna på musik. Här med delger jag er Bokomatens allra egnaste julmysiklista. En lite relaxad lista att ha på i bakgrunden. Jobbar på lite fler listor som ev kommer att komma på twitter under helgen. Eller kanske som ett eget inlägg. Om jag hinner för allt pepperkaksbakande och pysslande. Vad hittar ni på i helgen? Och har ni någon favoritmusik till jul?

Bilden överst är ett julkort till Bokbabbel som tack för hennes fina till mig häromdagen med instruktioner om hur jag skulle göra denna eminenta bokbuss.=) En model att själva klippa ut och klistra ihop hittar ni här.

7 kommentarer:

Hermia sa...

Vilken fräsig bokbuss :)
Även jag kämpar på med julstämning - igår såg jag Love Actually och åt pepparkakor.. Det låter så trevligt med era bokbloggsträffar, så kul att ni blivit ett gäng där nere i södern.

Ikväll blir det fest på jobbet för att fira av blivande pensionärer. Det brukar vara roliga tillställningar. Sen väntar en helg helt utan planer. Kanske kanske att vi beger oss iväg till ngn julkonsert i alla fall..

Läste din kommentar hos Bokbabbel apropå boken Utan. Även jag har fått frågor om "bulle i ugnen" utan att det på ngt sätt stämmer. Jag försöker tänka att det är mest jobbigt för den som frågat. Men det är en knepig situation att hamna i. En putmage på en kvinna 30+ är inte per automatik en gravidmage ju!

En annan kommentar skrev du hos mig, ngt om 2-årsdagen. Men jag förstår inte...?

Bokomatens julmusik ser jag fram emot att lyssna på o hoppas du lägger de ev uppföljarna på bloggen!

Önskar dig och Bokomaken en riktigt julig helg!

Hermia sa...

Nu har bokbussen kört vidare upp till Gävle och placerat sig på disken i skönavdelningen :)

Miriam sa...

De var jättetrevligt och precis vad jag behövde ^^

Hoppas du gillar neverwhere!

Anna (Bokstävlarna) sa...

Åh, Neverwhere! Vilket fynd!
Och fantastiskt fin bokbuss måste jag säga, den gör fredagen klart mycket fräsigare!

a-lo (the book pond) sa...

Tack själv för igår! Var först lite tveksam om jag skulle åka, men glad att jag gjorde; det är ju alltid så himla kul!

Hoppas nu du får en superduper-helg!

Evalinn sa...

Den är ju hur snygg som helst, bussen! :-) Hoppas du får en trevlig helg!

Bokomaten.. sa...

Hermia: Hoppas jobbfesten blev jättelyckad!! Kommentaren om 2-årsdagen kollade jag upp nu.. Himla auto correct, menade tvåårsregel. Som många bibliotek kör på, att gallra efter två år..?
Vad roligt att bussen kör vidare ut i världen och parkerar lite här och där.=)

Ja, jag hoppas på Neverwere. Kanske min julläsning? Har ju sett serien förstås, men det var lääänge sedan.

Ja, roligt att se er i torsdags, så himla trevligt alltid! Glad att du kom, a-lo. Inte det samma utan dig.=)

Hoppas du fick en trevlig helg också Evalinn!!