lördag 19 november 2011

Festlig lördag



Ja, inte blev det någon Festlig fredag igår. Dagen gick i ett i ett med möten mm och när jag väl kom hem var det bara att däcka i soffan och slumra till. Bokomatens jobbbibliotek ska byggas om minsann och nu är det snabba beslut som gäller hur man vill ha det.

Överhuvudtaget har det varit en vecka full av aktiviteter på jobbet och annat roligt. Det absolut roligaste måste ändå vara den träff vi var några stycken som hade i Bokbloggarmaffians södra sektion i tisdags. Té, kaffe och fikabröd inmundigades samtidigt som vi avhandlade de vanliga trevliga ämnena katter och husdjur, bokklubbar, bloggkommentarer, recex, Harry Potter, cosy crime, hemmabibliotek (eller drömmarna om dem) och förstås bokbyte! Jag som inte hade några böcker med mig att bli av med tog heller inte med mig några hem. Nästa gång ska jag försöka att ta med mig en kasse också.:) Stort tack till Unga böcker, The Book Pond, Flickan och böckerna, Schitzo-Cookie, Spetsig och Zachan the writer som förgyllde min tisdagkväll!!


Istället för att dra ut på festligheter så tänker jag spendera även denna helg i soffan då jag fortfarande faktiskt är sjuk. Bara bra att vila upp sig inför nästa vecka och de kommande helgerna som kommer att vara fulla av inför-julen-aktiviteter. Äntligen, äntligen är det snart jul! Tror jag skulle kunna bli julknarkare så det är tur att Halloween finns och håller en i schack till november när man kan börja släppa loss julcirkusen istället. Idag ska det bakas såväl lussekatter som pepparkakor om orken infinner sig. Måste ju ha fika till 1:a advent nästa helg ju!


Dessutom tänkte jag läsa vidare i en av bokbloggarvärldens kanske mest omkramade och hajpade böcker. Helena på Dark Places har till och med döpt sin blogg efter den.. Tror faktiskt jag börjar eftermiddagen med det.

7 kommentarer:

Jenny B sa...

Så kul med bokbloggarträff! Hur ofta ses ni?

Jag hade en väldigt stressig dag på jobbet igår, men den avslutades med en rolig kväll med mina trevligaste kollegor, och drinkar i skybaren i Victoria Tower i Kista. Inte lika högt som Kaknästornet eller Turning Torso, men ändå!

Idag tränade jag hårt, och ramlade *sedan* omkull på en plan trottoar och stukade foten. Lyckades linka vidare till ett jättefint kafé med goda cupcakes och Sinatra i högtalarna, så nu är jag glad igen.

Krya på dig, Bokomaten! Ibland tar det lång tid att bli riktigt frisk. Skönt att du kan läsa medan du återhämtar dig. :)

mariasbokliv sa...

spännande med ombyggnad på jobbet men jag förstår att det är mkt att tänk på. Se till att man väljer material som hjälper till med ljuddämpningen så mkt det går.
håller mig också i soffan den här helgen..

Hermia sa...

Så spännande med ombyggnad! Jag har varit med om två där den ena var en del i ett större projekt, som gick väldigt fort. Jag tyckte det var bra - hellre snabba beslut som går att rätta till än att saker ska planeras och planeras och planeras innan det ev. blir något gjort :)

Och aj, Jenny B - hoppas foten är ok!

Jag ska strax gå och lägga mig efter en lång flanerande dag i Rom.

Trevlig helg!!

Spetsig - en bokblogg sa...

Tack detsamma! :D

Bokomaten sa...

Just det här gänget bokbloggare hade delvis träffats rätt ofta tidigare, delvis inte setts någon gång alls. En väldig blandning. Några av oss ses som sagt rätt ofta.

Du verkar ha så späckade och roliga helger alltid, Jenny! Fulla med kulturupplevelser och träning! heja dig! Hoppas foten mår bättre nu!

Maria: Jo, jag ska ju inte välja material och så förstås, men jag får titta på ritningarna i alla fall.:) och be de ansvariga tänka på att det är bra med ljuddämpande material osv.:)

Bokomaten sa...

Jag har varit med om en total nybyggnad tidigare, det var ett himla hallå, så där här är lite rätt lite i jämförelse, men ska bli ändå bli roligt att se vad det blir av det hela.

Såå avis på dig, Hermia osm får flaneria i Rom i solljuset istälet för i den svenska novemberdimman. Njut riktigt ordentligt!

Spetsig: Trevligt att träffas!

bokklok sa...

Åh, jag hoppas att jag kan vara med nästa gång!