fredag 25 november 2011

Festlig Fredag



Så var det äntligen fredag igen. Jag har de senaste veckorna gått och längtat efter att något kul ska hända på helgen men när den väl har kommit så har jag mest varit sugen på att somna i soffan. Den här veckan har jag längtat mig blå efter en lugn helg med katterna men istället blir det festligheter deluxe ikväll med gamla studentkompisar och i helgen blir det massor med adventsfirande. Mycket socialt och mycket juligt. På söndag blir det julmarknad och julstök och massor med ekfatslagrad julmust, clementiner och lussekatter. Jag har på mycket kort tid utvecklat ett smärre beroende av julmust och clementiner. Åh, en kväll då man inte gör någonting annat än fördjupar sig i Charlotte Hassels öden på 1700-talet och trycker i sig godis. Vad härligt det hade varit…


Och vilken vecka det har varit, eller hur? Stora journalistpriset är utdelat och Augustprisvinnarna presenterade! Allt så samma vecka! Av Augustprisvinnarna har jag bara läst Pojkarna av Schiefauer men den är väl värd att läsa. De andra är jag faktiskt inte jättesugen på, vad känner ni?


Men nej, idag blir det inget läsande av, bara umgåsande, glitter och glamour. Kommer bli hårt att samla ihop energi men det är ju tur att det finns hjälp i flytande form.. Koffeinist, ja visst! Vad hittar ni på? Och vad läser ni i helgen?

3 kommentarer:

Jenny B sa...

Hej hej! Jag har haft en intensiv vecka, och äntligen har jag hamnat hemma i soffan! Där tänker jag stanna i helgen, förutom några trippar till gymmet och till en stråkkvartett imorgon. Igår hade vi företagets julfest - i Kaknästornet! Jag hade ju varit med och planerat den, och vi var alla mycket nöjda med den härliga utsikten. (Men Turning Torso är fortfarande högre, så jag får ta och åka dit också!)

I helgen tänkte jag läsa ut boken Ready Player One av Ernest Kline. Den är ganska uselt skriven, förutom i 80-talsspel-fight-partierna där det blir riktigt spännande.

Ha en fin helg!

Evalinn sa...

Hoppas ni hade trevligt igår! Ekfatslagrad julmust, minsann, det går inte av för hackor! ;-)

Jag fortsätter med Elizabeth Georges bok om att skriva...och sen hoppas jag att min förkylning går över snart.

Hermia sa...

Festlig fredag tillbringade jag på Roms flygplats och i planet som tog mig hem.. Mysigt faktiskt komma hem till adventsmyset så idag har vi tagit fram ljusstakar mm, Glamourbibliotekariens julradio går i datorn och tvättmaskinen är igång. Så snart maken pallrat sig i väg till och hem från affären ska vi baka Bokomatens goda saffransbröd m vitchoklad, mums! Precis som Evalinn är jag förkyld, men att hemmamysa verkar göra susen..
Önskar er en fin advent!