fredag 11 mars 2011

Festlig Fredag


Ännu en vecka till ända, tack och lov. Här har nämligen Bokomaten slutligen också drabbats av alla baciller och virus som flyger omkring och sitter nu med halsmandlar storlek större som antagit en lätt hallonröd ton. Än så länge har det inte lett till mer läsning som det verkar ha gjort på många andra håll i bokbloggosfären. Här har det mest sovits mer än vanligt, vilket sannerligen behövdes igår. Får se hur helgen utvecklar sig. Planerna var från början rätt många, bl a after work idag med trevliga vänner, men vi får se hur det hela artar sig.

Den gångna veckan har jag plöt fyra ungdomsdeckare och har nu börjat beta på de enklare vuxendeckare vi har flera ex av på biblan. Ibland är det slumpen som gör att man plockar upp en bok helt enkelt. Jag hade nog inte påbörjat första ”Midsomer murders”-boken om det inte vore för att vi har en hel hög som jag skulle kunna pytsa ut till vårt deckartema på jobbet. Så är det i alla fall, morgonpendlingen spenderades i Badgers Drift och där kommer eventuellt resten av helgen också förläggas. Man kunde ha det värre.. Vad hittar ni på?

13 kommentarer:

Hermia sa...

Jobbat jobbat jobbat har jag gjort och ska jag göra. Imorgon med ännu ett program, denna gång om Kurdistan. Det blir intressant! Annars - solen tittar blygt fram och det är snart fredagsfika med kollegorna.
Lördag jobb, söndag vila. Önskar jag hade så fina sängkläder som på bilden.

Krya på dig, kära Bokomaten!

Bokomaten.. sa...

Visst hade man älskat det täcket!? Fast man hade knske haft lite svårt att koncentrera sig och bara legat och läst istället för att vila.;)

Honungstéet är framplockat. Hoppas du får en ok helg, även om den är full med jobb! Låter onekligen som en intressant sådan i vilket fall!

Bokbabbel sa...

Ååh, gimme those sheets!

Krya på dig! Själv ska jag jobba hela helgen. Men jag jobbar ju med böcker, så det uppväger en hel del

Vixxtoria sa...

Jag ska visst göra små muffins med glasyr i helgen har det visat sig. Måste glasyr nuförtiden göras med philadelphiaost?

Bokomaten sa...

Den måste inte, men om man är lite lat och vill göra en god, enkel och snabb glasyr så satsa på florsocker och philadelfiaost... Absolut enklast..

Vicky sa...

Jag har en massa tråkiga studier att ta igen efter att ha förlustat mig i London så inga kul planer här inte.

När man hela tiden är omgiven av böcker så är det ju så att plötsligt plockar man upp något man inte riktigt hade föreställt sig och fastnar där. Lite som att ge sig ut och resa ;)

Krya på dig.

Vixxtoria sa...

Jag funderar på om det finns laktosfri Philadelphia. Eller annat laktosfritt alternativ. (Har få, men konstiga gäster i helgen.)

Den där bilden ger förresten en helt ny innebörd åt uttrycket "läsa i sängen".

Bokomaten sa...

Jajamensan att det finns laktosfri philadelfia, nemas problemas. I den där serien, Volio eller vad märket nu heter, bl a. Finns i välsorterade affärer och på en del mindre välsorterade ställen också.=)

Och jo, var lite poängen med bilden.;)

a-lo sa...

Hoppas halsontet försvinner illa kvickt, fast en liten tröst kanske ändå är att det inte är den vidriga kräksjukan i alla fall.

Min man ska jobba till viss del i helgen, så jag ska väl "roa" mig med småttingarna, kolla spöket Laban-filmer, läsa samma bok tretton gånger i rad, leka konstig treåringsvariant på kurragömma, nåt åt det hållet.

Dock bortbjuden på lunch på söndag så där slipper man ju en disk i alla fall. Lyx!

Fia sa...

Tror det är valio ni ska leta efter om ni ska ha laktosfri filadelfia. :)

Jag har också ont i halsen, har stora halsmandlar och det håller mig vaken (var så trött så jag gick och la mig efter På Spåret). Men å andra sidan så får jag en hel del läst, som du kanske märker :)

evalinn sa...

Men hallå, de där lakanen skapar ju ha-begär! Var finns dom?! :-)

Krya på dig!

Hanna sa...

Vilket underbart påslakan!

Bokomaten sa...

Vet faktiskt itne var man kan hitta sådana påslakan, men visst är det en fin bild?=)

Halsen mår bättre, hoppas din gör det också fia! Har nog märkt att du plötsligt börjat spotta ur din böcker på bloggen.;) Själv har jag mest sovit i helgen.

a-lo, hoppas lunchen var trevlig! Blev ju verkligen väder för att gå ut igr i alla fall!