torsdag 24 februari 2011

Hyllorna bågnar..

Här har det varit rejält tillskott i bokhyllan på sistone, mest från annat än rean dock. Förstår inte när jag ska hinna läsa allt bara!! Dels gjorde jag en rejält bokbeställning på nätet:



Det var rätt längesedan sist, men råkade ju bli innan bokrean, hrm... Sedan slank jag förbi myrorna en dag och plockade med en hel del billiga pocket hem:


Och som om inte det vore nog så fick jag dels med mig lite extra efter bokbloggsträffen och har råkat lägga en beställning, eller två, på bokrean trots allt. De har ännu inte dykt upp här hemma dock. alla andra verkar ju ha fått sina paket så lite putt är jag. Från början tyckte jag inte det verkade finnas mer än någon enstaka titel som var intressant men det blev lite ändå.
Lägg till det lite kokboksinköp och jag har inte handlat så här mycket böcker till mig själv på... år? Jag brukar ju läsa via jobbet annars rätt mycket.. Nåja, kunde lagt pengarna på knark istället och det hade ju inte varit bra. Bättre att vara the Bookish type, då, eller hur?
Ge nörden i dig en lyckospark, bättre böcker än töntigt knark!

16 kommentarer:

fullbokhylla sa...

Jag har inte fått mitt Bokuspaket heller, men jag gissar att det beror på att jag snålade och tog långsammare och billigare alternativet för frakt!

Bokomaten.. sa...

Jo, jag också. Men på Bokia (hrm.. blev visst en beställning där också) betalade jag minsan för frakt.=) Jaja, de kanske dyker upp idag eller imorgon, jag saknar ju inte böcker att läsa direkt..

Annica sa...

I min sk vänkrets är böcker och läsande nästa lika hemskt som knark! ;-)
Ska ner på rean i morgon och hoppas jag kommer hem med någon bok iaf. Även om jag för tillfället inte har plats i någon hylla. :-D

mariasbokliv sa...

Vilken bra slogan, ska vi ha den som T-shirtstext till Bokmässan?

Jag väntar också på mitt Bokuspaket med snålfrakt men Adlibrispaketet kom till utlämningsstället igår... Visst är det härligt att shoppa böcker?

(dagens ordverifiering var; "musen" Någon dag måste jag blogga om alla mer eller mindre märkliga ord där)

Bokomaten.. sa...

*asg* någon borde verkligen forska på det där med ordverifiering.=) Kanske kan bli ett ignobel-pris?=)

Och det är härligt att göra av med pengar och samtidigt känna att "det är ju ändå i alla fall böcker, det är nyttiga saker."=D man kan ju inteala sig i alla fall..

Vicky sa...

Kan vintern vara lång nog när man har så många bra böcker att se fram emot att läsa? ;)

Bokomaten.. sa...

Åh, man kan läsa när det är vår också. Då kan man läsa utomhus!!!!

Vixxtoria sa...

Alltså, tiden jag tillbringat i bokbloggosfären har gjort mig totalt övertygad om att det inte finns någon skillnad mellan bokinköp och narkotikamissbruk. Sambandet mellan läsning och knarkintag är dock oklart.

Är för övrigt imponerad av dina inköp. Du ligger bara lite efter mig i år (alltså, inget skämt. Tyvärr.)

Bokomaten.. sa...

Men är ska vi LÄSA allt!! Jag blir helt nervös... Nästan så man önskar att man blev sjuk. Sist jag blev det spenderade jag dock en hel dag i soffan framför tv:n utan att röra mig en millimeter för att det var allt jag klarade så det skulle nog itne bli mer lästid för det..

Helena sa...

Starkt jobbat! Du har några riktigt fina läsningar framför dig som jag vet om (Hill och Flynn förstås). Man måste ju få unna sig nu när vintern är så kall ;)

snowflake sa...

Fina fynd! Din Flynn ser helt annorlunda ut än min. Den där Susan Hill poppar upp här och där, ska man satsa på henne?

Bokomaten.. sa...

Hill har jag redan läst ut och skriver om nästa vecka.=) Klart läsvärd även om jag själv kanske inte blev så skrämd som vissa andra.;) Eller nu ljuger jag, satt med uppspärrade ögon och lipade under några sidor där en hund är inblandad... Just den här blir ju film till hösten också. Vilket jag inte hade aning om när jag beställde dock.

evalinn sa...

Härliga bokhögar! :-) Jag undrar också när jag ska hinna läsa allt (MÅSTE man verkligen jobba??) och när jag ska få ordning i min överfulla bokhylla?

Emmas Bokhylla sa...

Ah, gud, jag dreglar! Vilket underbart paket! Grattis, du kommer att fa massor av underbar lastid framfor dig!

Cinnamon sa...

Böcker är iallafall lika beroendeframkallande som knark inbillar jag mig. Jag har köpt 25 böcker på den här bokrean trots bokstopp...Skäms på mig. Tror inte jag köpt så många böcker nån gång förut. Trotsåldern?

verifieringsordet är förövrigt spermsh..

Bokomaten.. sa...

Tror inte man behöver jobba egentligen, allt man behöver är en trädgård en och full bokhylla.=)