fredag 25 februari 2011

Festlig Fredag

Sir John Lavery, Lady Diana Cooper
-
Det börjar bli tjatigt det här men jajamensan, det är fredag igen och helgen bjuder bl a på bal med långklänning och frackar i överflöd. Den här gången kör vi inte Herta som stilikon utan kör på en mer klassisk Lady Diana Cooper. Den litterära kopplingen? Tja, läser Hakelius långa och ytterst fängslande kapitel om henne just nu i Ladies. Får väl se hur det lyckas.;) Jag kan förresten meddela att det kommer bli en nästa lika översvallande recension av Ladies som av Döda vita män när jag läst ut den.. Om den inte begår några rejäla misstag på slutet.
-
-
I övrigt är det en svidande kall fredag här men underbart lugn och härlig så jag mest ägnar tiden på jobbet åt att packa upp lådorna med reaböcker som nu anlänt och lyssna på Pupini Sisters. Lite förstärkningar här och där av böcker som gått sönder eller som är så pass bra att jag enväldigt beslutat att vi bör ha fler exemplar av dem. Ibland är det underbart att vara ensam ansvarig. Och ensam. Jag har så mycket energi idag att det nästan måste kanaliseras i ett träningspass i helgen dessutom. Hör och häpna. Tur jag har uppvägt det med att baka tre sorters kakor i veckan och brownies..;) Vad hittar ni på denna härliga kalla LÖNE-fredag? Shoppar bokrea? Dricker snuskigt dyr champange (snälla, kan inte någon säga att de dricker snuskigt dyr champange!)? Ligger i sängen i pyjamas och läser Uppväxtklassiker med té och smörgåsar?

9 kommentarer:

Hermia sa...

Wow - bal igen!? Vad är det för liv du lever egentligen? ;)

Här finns varken balklänningar eller champagne men en skön läsfåtölj, en kopp te, pyjamas och en otäck bok. Imorgon avgår tåget mot Stockholm för lite lagom förlustelse.

Ha en underbar helg!!

Bokomaten.. sa...

Åh, Stockholm igen! Tycker allt du verkar ha en bra helg framför dig också.=) Jag tar nog fåtölj, té, pyjamas och bok i kväll.=) Ha en underbar helg, kära du!!

Pomegranate sa...

Kära lady di, ha en underbar balkväll. Här är det skolarbete hela kvällen. Förhoppningsvis får jag mina uppväxtklassiker idag, så i helgen hoppas jag på en nostalgisk läsorgie. Men det blir nog whisky istället för champagne.

Vixxtoria sa...

Ska du ha sån där festlig frisyr så MÅSTE du faktiskt ta kort och visa! Du petar väl in en fjäder också?!

bokomaten sa...

Självklart sk jag ha MINST en fjäder i håret. Jag har kommit undan med den frisyren tidigare så ska nog gå den här gången också. Foton lovas till näst bloggträff.;)

Och Pom, jag hoppas att det i alla fall är SKOTTSK whisky? DET är å andra sidan något få saker slår.=)

mariasbokliv sa...

Jag inleder helgen med att tjuväta lite godis o panikläsa böcker som plötsligt blivit återlämningsdags på.

Det blir nog mer mockning och tvättstuga än glamour för mig...

a-lo sa...

Ja, jag håller med Vixxtoria, nu vill vi ha bildbevis på dina utsvävningar! Din hyllning har förresten fått mig att förflytta Döda vita män från bokhyllan till sängbordet. Har också svt playat ikapp Downton Abbey (ja, så kan man också göra ;) så inspirationen är på topp.

Här firades fredagen för övrigt med kräksjuka. Baby J endast drabbad än så länge, men det vet man ju hur det där funkar..

Jenny B sa...

Så härligt med bal! Hoppas att du har/hade det underbart!

Förutom teater igår och två träningspass så har jag faktiskt en stillsam helg i TV-soffan. Med nybakat bröd och kanske en slurk portvin...

evalinn sa...

Hoppas du har en toppen-helg! Kan tyvärr inte glädja dig med att jag dricker skumpa den här helgen, men jag lovar att göra det lite längre fram i vår! ;-)