tisdag 1 februari 2011

Börjar läsa Döda vita män...

Ett projekt för året är ju att ta tag i några böcker som stått och längtat efter att jag ska plocka fram dem men som mest samlat damm.. Den här vill jag verkligen läsa så förstår inte varför det inte blivit förrän nu. Johan Hakelius, vi verkar var av samma skrot och korn. Jag har bara läst några sidor än så länge i "Döda vita män", men "I vår herres hage", Brideshead, Hem till gården... ja, det låter som en inledning jag skulle kunna skriva under på med hull och hår.. Misstänker att det kommer att bli en riktig höjdarbok.. Därefter blir det till att bita tag i den kvinnliga Ladies också.

3 kommentarer:

♥ Hannele sa...

Hakelius Ladies är så bra,
Döda vita män väntar..

Bokomaten.. sa...

Ja, jag tänkte bita tag i den när jag är färdig med den här. Den är suverän! Bara suger åt sig ens uppmärksamhet.

Aidaho sa...

Åh ladies är än mer lysande! Kanske för det är så tydligt att man inte ska leva efter mallen? Jag älskar att läsa om alla dessa öden. boken blev snabbt en favorit redan första kapitlet som handlade om, håll i dig nu vännen, two fat ladies. Matlagning! Och jag kan bara säga att man skulle vilja lära känna varenda en av de som Johan berättar om..på ett eller annat sätt. Johan skulle få skriva mitt kapitel, anyday..