måndag 24 januari 2011

Till Full bokhylla och Vixxtoria

Ok, det här kanske inte är så intressant för de flesta andra än mig själv och sambon egentligen men jag kan nog inte hålla det hemligt i alla fall eftersom en del frågat... kanske lika bra att outa det fast jag inte hade tänkt säga något förrän kanske efteråt.. Jag och fästmannen har ju planerat bröllop i en evighet känns det som och en av anledningarna till att det har tagit lite tid, även om vi inte tänker ha någon stor baluns, är att jodå.. Vixxtoria det blir inte den lilla kyrkan i Fiesole som du pratade om för länge sedan, men svaret på din fråga är JA, det blir i Italien.:)

20 kommentarer:

mormor Hanneles bokparadis sa...

wow, låter underbart!

Vixxtoria sa...

Ha!

Är det det här du kallar nyheter? Det har väl jag begripit för länge sen att förra sommarn bara var en enda lång rekognoseringstripp.

Den är lite mörk, förresten, den där kyrkan i Fiesole. Men kanske finns det en äng i närheten?

Eller kanske en sån här fin fontääään:

http://www.youtube.com/watch?v=2AlFkbElh44&feature=related

Hermia sa...

Missade först ordet INTE före kyrkan i Fiesole... fick riktig gåshud för WOW Fiesole. Nu blir det ju inte där men ITALIEN - WOW!!

Bokomaten sa...

HAHAHHAHAHHA! Vixxtoria, du är en sådan lurifax, klart det var. Det blir i rådhuset i Florens. I Cosimo Medicis gamla sovrum. Kan man tänka på hur han låg där och snarkade en gång, medan man själv försöker hålla nervositeten stången.;) Nu ska inte det här bli en bröllopsblogg utan fortsätta vara en bokblogg. Annars kanske jag skulle bli tvungen att göra den rosa igen och vill ju inte slita på Vixxtorias ögon ännu mer i onödan..;)

Tänkte nog du skulle gilla det, Hermia.;)

Men det blir inget nonny nonny-ande.:)

Hermia sa...

Fantastiskt!! Och jo nonny-nonny(vi undersökte lite möjligheterna att göra som ni, men förstod inte hur det skulle gå till när ingen av oss var varken italienare el katolik...)

Bokomaten sa...

Alla italienare måste gifta sig borgerligt, även om de sedan gifter sig religiöst också. Likadant i Frankrike och flera andra länder faktiskt. Det är bara borgerligt som är juridiskt giltigt. Och sedan betalar man en tolk på plats. Det finns massor med weddingplanners som är villiga att hjälpa en med administrationen men låt oss säga som så.. de verkar ha en annan budgetbild generellt.. Vi hittade en tolk istället och det blir säkert bra. Så löser vi resten via nätet.=)

Jag ville gärna säga något just till dig.:) Svårt det där med vilja dela med sig till vissa, men kanske inte på hela nätet!

Hermia sa...

Kanske gav vi upp bara för att verkade lite krångligt... men det var säkert nästan lika my att fixa här hemma :)
Ja det är svårt m nätet som kanal... du får väl radera i efterhand om det sägs för mycket. och så finns ju mail (har jag hört ;))
Lycka till nu!

Arina sa...

Spännande!

Det kanske vore något för mig och gubben, jag är ju faktiskt halvitalienska till och med.

Bokomaten sa...

Ja, men ja! Du som är nyförlovad och allt!

Emmas Bokhylla sa...

Ah, gud vad kul! Det later verkligen superharligt, jag blir nastan lite avis... :-) Det komemr att bli fantastiskt!

Jag har skamtat om ett par ganger att jag och sambon skall gifta oss lite anonymt pa svenska ambassaden har nere, ensamma. Da har jag fatt Onda Ogat fran bada familjerna samt mina kompisar...de vill alla sitta pa forsta parkett.

fullbokhylla sa...

Härligt härligt! Resa bort och gifta sig var nummer två på min lista (istället samordnade vi bröllop och 30-årskalas och fick en baluns för en livstid) - vad mysigt och romantiskt och spännande. Men jag undrar fortfarande över bloggadressen ;-)

elilaserochskriver sa...

Åh det låter verkligen underbart!

snowflake sa...

Så roligt! och att göra det i Italien dessutom. :-)

Vixxtoria sa...

Fast tror inte att jag kommer kommunicera så mycket med dig över huvud taget nu framöver. Italien tre år i rad – ja, du kan ju bara tänka dig hur jag egentligen känner mig!

Men om du lovar att äta en tartufo eller två åt mig på bröllopsmiddagen, så kanske kanske jag tittar in i din blogg sedan du blivit fru. Om den inte är så rosa, vill säga.

Bokomaten.. sa...

Nja, jag har letat efter och ätit tartufo och tänkt på dig varje gång vi varit i Italien de senaste åren.;) Kanske inte den här gången. Det har liksom aldrig riktigt fallit mig så mycket i smaken. Tar hellre en pistageglass eller tiramisu.. Fast jag kan kanske offra mig någon dag ändå..=)

Vixxtoria sa...

Okej. Tiramisu och tänka på mig? ;-)

Bokomaten.. sa...

Deal!=)

Vixxtoria sa...

Fast du måste nog lova att inte tänka på mig på din bröllopsmiddag, för det skulle faktiskt kännas lite konstigt. För mig också.

Bokomaten.. sa...

Hur ska du ha det nu?;) Du får väl skicka ett telegram lagom till tiramisun då. Eller så får jag äta det till frukost.=) Sämre frukost kan man ha.=D

Vixxtoria sa...

Jag vet inte riktigt. Men jag är väl trots allt tillräckligt romantisk för att liksom tycka att man ska tänka på sin nya make under sin bröllopsmiddag. Ja, alltså inte medan man äter tiramisun, då behöver man nog koncentrera sig på den.

Men om du äter frukost, så får du tänka på vad som helst, även om du äter tiramisu