fredag 7 januari 2011

Festlig Fredag

Är tomten fullt upptagen med att blogga istället för att flänga runt med renarna?


Ja, det är väl dags att bryta jullovet ordentligt nu.=) Alla kollegor är tillbaka på jobbet även om det var fasligt tomt på bussen i morse. Nästa vecka kommer de små änglarna också tillbaka till skolan och innan man vet ordet av är det full rulle igen och julen känns som evigheter sedan.


I början av förra veckan satt jag och tyckte lite synd om mig själv för att jag var tvungen att jobba i mellandagarna och för att jag inte hade fått några julklappar. Japp, bokomaten hade varit en stygg flicka och paketen försvann i posten. Ok, i ärlighetens namn fick jag lite klappar att riva upp ändå, fästmannen sprang ner på stan på julafton så jag skulle ha något att slita pappret av där under granen. MEN, jag tyckte jag behövde en ursäkt för att beställa lite julklappsböcker till mig själv ändå så jag sa en beställning hos bokus. Ett par dagar senare tyckte jag fortfarande lite synd om mig själv så jag lade en sista beställning till på lite annat, från USA. I onsdags fick jag så en avi och såg fram emot att gå och hämta ut mina böcker, paketet från USA räknade jag med skulle komma först om någon vecka kanske. Men nej, den internationella posten är uppenbarligen snabbare. Jag kanske ska börja beställa allt från Amazon istället för svenska nätbokhandlar...?
Annars blir det lugn och ro i helgen. Det sista julfirandet ska hinnas med och förhoppningsvis lite läsning. Det var himla skönt med en vilodag igår. Det blev både läst och bakat.=)

Inga kommentarer: