måndag 10 januari 2011

Det kom ett paket...



När jag bläddrade igenom katalogen över vårens böcker strax innan jul så var det bl a en bok som fångade mitt intresse, ganska rejält. En debutant som skriver om Oxford och rysligheter, det bara måste man ju kolla in. Därför blev jag extra glad när jag blev kontaktad av förlaget för ett rec-ex. Jag hade verkligen inte kunnat tänka mig att få en sådan här finfin pressrelease dock. Jag har aldrig fått några PR-jippoprylar tidigare även om jag minns purjolöken som en del bokbloggare hittade i sina brevlådor för några år sedan.

Här har vi dock först ett fint paket av svart sammet och inuti boken Döden på en blek häst av Amanda Hellberg, ett litet hjärtformat krus och en flaska med Liljekonvalj-doft. Jag som ÄLSKAR liljekonvaljer dessutom.



Det ska bli intressant att läsa den här boken så småningom. Hoppas jag inte får mina förväntningar grusade.

12 kommentarer:

Titti sa...

Ser fram emot att läsa vad du tycker om boken. Själv har jag inte läst något av henne men följer hennes blogg sen en tid tillbaka. hon skriver så många kloka saker om skrivandet. Du har väl inte missat hennes blogg? http://allaharenbok.blogspot.com/

Bokomaten sa...

Åh, Titti! Tack, så mycket! Det visste jag inte. Jag har börjat läsa och har sugits in direkt kan jag meddela! jag längtr tills jag slutar jobba så jag får sätta mig på bussen med boken igen!

elilaserochskriver sa...

Jag läste ut den i dagarna, den var väldigt, väldigt bra! Det är faktiskt andra boken om Maja Grå, första heter Styggelsen och är väldigt bra den också. Jag rekommenderar!

Bokomaten sa...

Jo, edn boken känner jag till men har inte läst. Har bokat mig på den också på biblan nu faktiskt. Jag är redan hooked.

Pomegranate sa...

Åh vad jag blir avundsjuk på det där paketet! Ja visst är det något speciellt med liljekonvaljer? Vackra, doftar ljuvligt, men giftiga :) Har du läst Maria Langs Kung Liljekonvalj av dungen förresten?

Bokomaten sa...

Klart jag har läst Kung Liljekonvalje.. Den står i hyllan redo för omläsning i vår minsan. Jag har varit på jakt efter den gamla filmatiseringen av Arne Mattsson hur länge som helst också. Alla tips emottages tacksamt.

Kerstin sa...

Så fantastiskt fint! Hoppas att boken är så bra som den ser ut!

Jenny B sa...

Vilket fint paket! Det förhöjer verkligen upplevelsen. Jag blir så glad för sådana omsorger. Hoppas boken är bra!

Mrs Pollifax sa...

Vad spännande. Jag har funderat på denna bok. Jag skall genast kolla upp om första boken om Maja Grå finns ledig på mitt bibliotek. Ska bli spännande att läsa vad du tycker om denna bok.

Emmas Bokhylla sa...

Ah, vad fint! Jag skulle ocksa ha blivit jatteglad!

Och jag har last lite om den, den verkar riktigt bra!

Bokomaten.. sa...

Ja, text kommer så småningom, man får ju respktera när förlaget vill att man väntar lite. Men januaris höjdare tror jag att det är, än så länge i alla fall.

Fru E sa...

Åh! Vill också ha!!! Tror på boken, faktiskt.