måndag 31 januari 2011

Bokbloggsträff med bokbyte

Jamen visst var det länge sedan vi träffades nu? Och sist var det ju rackars trevligt så varför inte försöka få ihop en bokbloggarträff igen här i de södra delarna av vårt avlånga land?

Eftersom Calliope Books har lite böcker att avnyttja så tänkte vi kombinera träffen med lite bokbyte den här gången, för de som vill. Tanken är fika, bokprat och allmänt häng.

Söndagen den 20 Februari kl 11.00 på Espresso House vid stationen i Lund.

Det låter väl trevligt? Ta en titt i bokhyllan om ni har något ni skulle behöva/vilja rensa ut och ta med för ev byte. Själv brukar jag lämpa vidare mina böcker till familjemedlemmar så jag behöver sällan rensa och därmed går det alltså bra att komma även utan bok. Hojta gärna till om du kommer här, eller hos Calliope!

20 kommentarer:

a-lo sa...

Jag kommer! Utan bebis till och med om allt går enligt planerna. Men med böcker. Ska bli så kul!

Fru E sa...

Om man skulle ta tåget ner till Lund kanske? Eller känner ni varann så bra att det kan kännas lite "internt"? Låter himla roligt, i alla fall..

Vixxtoria sa...

Himla kul idé! Halvdålig dag, dock.

Jag måste avvakta och ge besked och se hur en del jobbresor artar sig och hur en del viktiga födelsedagsfester måste firas.

Men jag noterar i almanackan, och hoppas på det bästa än så länge.

Bokomaten sa...

Nej! Vi är inget sammansvetsats gäng, Fru E.;) I alla fall inte mer än att man läst varandras bloggar en del och jag har ju läst din så vore roligt om du dök upp. En del av oss har träffats tidigare, men säkert inte alla. Säger jag som inte ens vet om det dyker upp någon.=)

Kul att du kommer också A-lo, men det gör absolut inget om Baby J är med.

Hoppas du kan komma runt resor och födelsedagar i planeringen Vix, inser att det kanske är en lite dum dag med sportlovet och så också, men hoppas det kan gå ändå.

Emmas Bokhylla sa...

Ah, vad roligt, det skulle vara sa kul att ha en ordentligt bloggtraff! Lite val langt bort da... :-)

Bokomaten sa...

Åh, men en blggresa till Tanzania hade ju varit suveränt!!

fullbokhylla sa...

Åh vad roligt! Jag tar med mig magen och kommer. Skulle det krocka med något i makens almanacka så får även sonen följa med, men jag tror inte det ska "behövas". Vid det laget har jag KANSKE börjat på uppackningen i biblioteket och har en del böcker att komma med...

Cecilia says sa...

Jag funderar på titta inom på er träff, hoppas att det går för sig! Ska säkert kunna ta med mig lite böcker som vill ha nytt hem också.

Bokomaten.. sa...

Ja! Vad trevligt, det tycker jag definitivt du ska.

Det mörka tornet sa...

Är lite ledsen att jag inte bor i närheten av Lund nu!

Vixxtoria sa...

Sportlov (vad är det?) spelar liten roll i sammanhanget, men födelsedagsfirandet är viktigt. Vi får se hur det artar sig; jag lämnar som vanligt inte besked förrän typ sent (jag är ledsen, men jag är sån i vanliga fall också).

Men om jag inte kommer kanske jag kan ställa en bokkasse innanför dörren på fredagkväll, och så kan ni plocka det ni vill ha ur den på söndan, coh lägga i böcker ni har över till mig sen? :-D

Bume sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Fru E sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Bokomaten.. sa...

Fru E: Done!
Vixxtoria: Tror jag behåller bokkassen själv...Du är välkommen att dumpa.....;) Och jag är själv sådan, så lugna puckar.. säg till någon dag innan, när du har koll. Eller vill dumpa en bokkasse hos undertecknad...

Bokomaten sa...

Fru E... måste bara fråga.. har du jobbat inom universitetet ngn gång..?

Fru E sa...

Universitetet?? Nej, varför kom du på den tanken? Lova att du har förklädet på dig nu, annars kanske jag inte känner igen dig! :-)

Bokomaten.. sa...

Jag får väl sätta upp håret lite också.;)

Men nej, jag blev lite orolig att du kanske var en person jag stött på i vissa sammanhang, men det är du inte då.;)

Fru E sa...

Det var nog tur att det inte var jag eftersom du blev lite orolig..!

Yohson sa...

ÅH! Får man komma även fast man inte är jätteaktiv bokbloggare, men däremot fantastiskt aktiv i den mediala diskussionen kring/om litteratur?

Bokomaten.. sa...

Klart du får!