söndag 19 december 2010

Kokboksklappar

Vi fortsätter med listandet och den här gången tänkte jag lista 5 kokböcker till matnörden i julklapp.

1. Allt om mats stora BIBEL med recept på olika teman och högtider. Helt underbar.
2. Johanna fixar fest av Johanna Westman. För festprissar i alla åldrar även om den väl främst riktar sig till yngre åldrar…
3. Söta saker av Theresia Erneborg. En kokbok i systrarna Eisenmans anda. Eller varför inte deras söta kokbok..
4. Vinterns söta. Full av gotter båda två och fina bilder till på köpet.
5. Smart och gott. Nyttiga recept till vardags av Liselott Forslin. Till den som alltid klagar på att han/hon aldrig kan komma på något annat att laga än pasta rosso.

4 kommentarer:

Boklusen sa...

Även jag gillar kokböcker mycket och har gjort en lista på min blogg över de julkokböcker jag gillar bäst. Ha en skön jul!

Cecilia sa...

Finfina tips. Jag kunde tänka mig en av var (till mig själv hihi) :)

Anakin sa...

God jul, finaste bokomaten!!

Bokomaten sa...

Åh, boklusen. JULkokböcker är ett HELT annat inlägg.=) Surfar in och kollar hos dig också.=)

Och Cecilia och Anakin, söta ni är. God Jul själv Anakin. Ses snart igen!