fredag 17 december 2010

Festlig Fredag


Huva, så var det fredag och jag har redan överdoserat socker i form av glögg och pepparkakor. Gilla julen på jobbet..! Veckan har för en gångs skull varit ganska lugn även om eleverna har haft full energi. Kan inte förstå att det är en vecka kvar till jul nästan tur man jobbar mellandagarna och efter nyår också så att man hinner med lite till… Känner mig inte riktigt redo för att avsluta året riktigt än…

I helgen skulle vi haft lite julfest för några vänner men eftersom alla utom en drabbats av kollektiv magsjuka så blir det inte så mycket kalasande. Lite julfix blir det däremot. och jushopping. Har ni hunnit med alla julklappar? Och kanske ska jag göra ett pepparkakshus…? Hans och Greta ligger ju nära till hands, men vi får se.. Vad ska jag göra för ett litterärt pepparkaksprojekt tycker ni? Om jag hinner med det?

8 kommentarer:

Bokbabbel sa...

Muminhuset! :)

Vixxtoria sa...

Du kan väl göra ett rum med utsikt? :-)



Förra året kom vi så långt att vi kollade på pepparkakshusmallar i en bok, så i år är jag glad om vi år får gjort själva pepparkakorna till huset. Får vi ihop det till ett hus blir jag ännu gladare. Att lägga ett "tema" förutom nonstop och kristyr (antagligen i den ordningen) på det känns oöverstigligt.

Men vanliga pepparkakor bakade vi för flera veckor sen (fast det är klart att vi skulle nästan behöva fylla på det förrådet).

mariasbokliv sa...

Iår fuskar jag med färdiggjort hus (igen) annars hade det varit kul att satsa på ett riktigt ruckligt, hemsökt hus? Eller Draculas slott kanske?

Vixxtoria sa...

Maria: Om vi får ihop ett hus alls, så tror jag "ruckigt" bara blir förnamnen. Sen kan jag ju peta in lite näsdukar som spöken i fönstren. Så Det ruckliga hemsökta huset är paxat :-D

a-lo sa...

Sagan om ringen känns väl som ett lagom projekt ;) Du kan ju minimera det till Baggershus om det känns jobbigt att återskapa hela Mordor..

Jag är klar med julklappsinköpen!! Tror jag..

mariasbokliv sa...

Vixxtoria; det var inte direkt en slump att jag siktar på ruckligt.. det brukar liksoam komma naturligt på mina pepparkakshus. Höjdpunkten är ett gistet pepparkaksutedass för några år sedan...

Bokomaten sa...

Tycker nog att ett pepparkaksutedass låter rätt fräckt faktiskt. hade du ett litet hjärta utskuret i dörren också?:) Annars funkar nog Både ett rum med utsikt och muminhuset. Och Bilbos hus började jag spåna på direkt... Vi får väl se vad det blir.;)

Ett par timmar på stan senare så har jag mer klapp-panik än är närmare slutet... Tänk så svårt det kan avra när man knappt har någon att ge klapp till.

Hanneles bok-paradis sa...

december är en mysig månad