onsdag 15 december 2010

THE AFFAIR OF... OMNIBUS EDITION av James Anderson

Dagens upptäckt och boktips är en samlingsutgåva. Jag var inne på bokhandeln Hatchards i Londons hemsida och upptäckte att de här tre böckerna kommit i en finfin samlad paperback-utgåva. Jag har bara läst första boken än så länge, men den tyckte jag jättemycket om och har de övriga två stående hemma i väntan på en regnig dag.. annars hade jag norpat upp den här från någon nätbokhandel i rödaste rappet. Finns på Bokus i alla fall. För 10 pund är den inget mindre än ett KAP!

8 kommentarer:

Cecilia sa...

Känner inte till honom sedan innan, men love omslaget!

Bokomaten sa...

Det är samma omslag och den är devine. Gillar man bra deckare i en mellankrigs-setting så är det här definitivt något man bör kolla in.

snowflake sa...

Underbart omslag, jag skulle kunna köpa den bara därför.

Bokomaten sa...

Eller hur! Det är nästan samma omslag som på första boken. Kan inte riktigt förstå hur de kan vara så billiga och hur de kan få PLATS i en hel volym. Det är rätt tjocka böcker. Tror jag ska gripa mig an del två efter knausgård, faktiskt.

mariasbokliv sa...

jaha, där blev önskelistan ännu längre...

Bokomaten sa...

Det är så att jag är sugen på att köpa ett ex själ, trots att jag redan har den. För att se hur upplagan är och ha i present. Passar nog dig Maria, faktiskt.

mariasbokliv sa...

beställd från Amazon och borde landa i brevlådan senast nästa vecka...

Bokomaten.. sa...

Good for you!=)