tisdag 16 november 2010

RYSLIG TÄVLING!

Så här i Novembermörkret kan det väl passa bra med en TÄVLING för att pigga upp lite? Eller vad säger ni? Vad passar då bättre än en riktigt läskig samling berättelser? Knappast något, skulle jag vilja säga. Bokomaten kan tillsammans med Pronto för Månpocket stolt presentera Svenska kulter av Anders Fager! Så här står det på förlagets hemsida:

Svenska Kulter är en samling skräckhistorier. Dom utspelas i svensk nutid och innehåller inga charmigt deprimerade vampyrer. Däremot är det fullt av tentakler, galna konstnärer och våldsbenägna tonårsflickor.

Svenska kulter är en samling noveller om de fasor som vandrar mitt ibland oss. Om andra världar, dolda mitt bland oss lyckligt ovetande. Världar med andra regler, andra härskare och andra gudar.

Låter det inte prima så säg? Boken har precis kommit som pocket i bokhandeln och jag har fått ett signerat ex att lotta ut.

Allt man behöver göra för att vara med och tävla är att lämna en kommentar till det här inlägget och tipsa om en läskig bok, gärna en favorit! Jag är alltid på jakt efter fler. Det kan vara en bok jag redan läst, det gör inte så mycket, men tipsa på! För att öka chanserna till att vinna så länka gärna till tävlingen på din egen blogg. Sedan lottar jag bland alla kommentarer. Man får en ”lottsedel” för att ha lämnat en kommentar med tips och ytterligare en ”lott” för att ha länkat till inlägget.

På månpockets hemsida kan man både läsa mer om boken men också läsa en intervju med författaren, Anders Fager om just boken Svenska kulter.

Jag minns när den här boken först kom att jag blev lite nyfiken på den, men sedan glömde jag liksom bort den. Ska bli kul att ta en titt på den nu i pocket.

Tävlingen avslutas om en vecka, den 23 november.

Håll tummarna, kommentera på och hoppas att det blir du som vinner!

11 kommentarer:

Tobias sa...

Tips om en läskig bok: Lila hibiskus av Chimamanda Ngozi Adichie. Det är naturligtvis inte skräck, men scenerna i vilka fadern misshandlar hustrun och barnen är så målande att jag stundom var tvungen att lägga ifrån mig boken. Och vad är väl läskigare än den ondska som ruvar mitt bland oss?

Bokomaten.. sa...

Ja, jag menar naturligtvis inte bara läskigt som i skräck utan tolkningen är fri! Bra tips!

Emmas Bokhylla sa...

Klart att jag vill vara med och tavla!! Den dar ahr jag kikat pa... ;-)

"Staden som forsvann'av Stephen King har i omgangar gjort mig livradd och fatt mig att sova med tant ljus och silverkors om halsen! Jag ALSKAR den, snart dags for en omlasning!!

littlemeandmybooks sa...

Hej, Vet inte om jag vågar då jag är en otroligt rädd gällande skräckisar (nej jag ser inte på skräckfilmer...) men någon gång måste jag ju våga titta över kudden? :)
Så vad gör jag? Jag tävlar gärna här! :)

Tips? "The bone collector" av Jeffrey Deaver! Mer än så har jag inte vågat läsa alla dessa år!

http://wp.me/p178ut-2R

Anakin sa...

Jag är med! Jag vill nominera "Pollyanna" av Eleanor H. Porter. Inte bara skrämmande under själva läsningen; skräcken och ångesten varar i flera år efter avslutad läsning! :)

Bokomaten sa...

*asg* Anakin, lätt dagens roligaste!=)

Cinnamon sa...

Jag tipsar om Heart-Shaped Box av Joe Hill. Fick faktiskt mardrömmar av den. Sen tyckter jag att Chuck Hogan & Guillermo Del Toros bok Släktet var otäck med.

Jag har förresten gett dig en Cherry on top award på min nblogg. :)

Fru E sa...

Jag gör ett försök hos dig också, Bokomaten! :-) Jag vann ju inte den på enbokcirkelforalla. Läskig bok: Hypnotisören av Kepler! Till skillnad från majoriteten bland bokbloggarna så tyckte jag faktiskt den var bra och kunde stå ut med en del "missar" (varför ta tåget till den livsfarliga mördaren, till exempel?) och jag blev RIKTIGT rädd när jag började läsa den en kväll då det bara var jag och hundarna hemma.. Så rädd att jag faktiskt fick avbryta, trots att det var så spännande!

svooozee sa...

Jag tycker att "När lammen tystnar" är en både bra och läskig bok som står sig, har läst om den flera gånger.

Skoltidens absoluta skräckbok var annars "Statistisk årsbok" som delades ut då och då och så skulle man slå upp och dra slutsatser av alla siffror. Det gav existensångest: mitt liv är bara ett underlag för några siffror i "Statistiks årsbok"!! AAAaaaaa!!!

Anonym sa...

Hej!
Jag är gärna med och tävlar. Tipsar om Henning Mankells "Kinesen".
Mormor

Elin Falkman sa...

Hej! jag tipsar om Joe Hills Vålnader som är en blandning av splatter och eftertanke - utmärkt högläsning för vuxna :)