fredag 26 november 2010

Festlig Fredag


Jösses, en vecka till har gått, på söndag är det första advent och jag kan inte förstå vart tiden har tagit vägen. Den senaste veckan har varit riktigt hektisk. Min lista över bloggar jag vill läsa i kapp på är 7 mil lång, hehe, men jag har i alla fall hunnit läsa en del barnböcker. Mycket som ska hinnas med innan året är slut och jag hade inte riktigt insett att det brinner i knutarna nu! I helgen blir det förstås en del julstök, men julstädningen kanske får ligga en aningens på is. Känner INTE för att pulsa ut i helgens väntade snöstorm med soppåsar och pappersinsamling. Känner inte riktigt för att pulsa ut alls innan riktigt varma vinterkläder är inköpta, men visst är det lite moment 22? För att får köpt några varma vinterkläder så måste jag ju ge mig ut i kylan, fast det vill jag inte eftersom det är kallt. Synd, för rackarns fint är det ute.=)

Fast kan jag inte gå ut så blir det ju saffransglögg med filt, tryffel och julgodis och läsning i soffan, vilket inte är helt fel det heller. Dessutom har jag ett antal jul- och godiskokböcker jag tänkt titta igenom hemma (och några nya att införskaffa) så nog har jag att göra ändå.;) Visste inte att jag hade såå många julkokböcker.

11 kommentarer:

Fru E sa...

Jag lånade hem Vinterns söta från jobbet igår och ska bläddra i den. Är inte särskilt julig av mig men gillar att baka och äta gott! Och så ser jag fram emot att ha fönsterfint till advent. :-) Trevlig helg!

mariasbokliv sa...

du får beställa långkalsonger snygg jacka o piffig mössa på postorder?

Själv svär jag över min egen dumhet varje kväll när jag måste ut o kvällsfodra

Jenny B sa...

Hoppas att du orkar ge dig ut och skaffa vinterkläder! Jag skaffade riktigt varma och sköna vinterskor förrförra veckan, och jag är så tacksam för det nu! Men jag ger mig heller inte ut mer än jag måste. Ikväll stannar jag inne och börjar äntligen se serien Dollhouse. Ha en bra helg!

Bokomaten.. sa...

Jag gillar verkligen Vinterns söta! Det är en toppenbok, även om jag själv tycker att deras smomarkokbok är top tummor bättre. Men den finns nog med på min "bästa-lista" t o m. Hoppas det blev något gott till adventsfikat i alla fall. Själv gjorde jag lussekatter och pepparkaksmuffins!

och långkallingar blev det.;) Eller underställ snarare. Varmt och gott. Värmde verkligen i morse när bussen var en timme försenad.. jacka är det värre med, svårt att veta om de värmer ordentligt om man bara ser dem på nätet.. Vinterskor har dock jag också. Fodrare, ljuvliga, varma! Aldrig att jag ska frysa om fötterna igen. Hoppas ni också hittat varma kläder och att du, jenny B, verkligen uppskattar Dollhouse. Den blir bättre allteftersom faktiskt, dessutom!

Vixxtoria sa...

Jag gillar det faktum att du har tryffel och saffransglögg hemma, men inga vinterkläder :-D

Hoppas du fick köpt dig nåt varmt ändå i helgen, för det var ruggigt kallt idag. Brrrr!

Bokomaten sa...

Haha, tryfflar och glögg är ju lättare att ordna.:) Och tja, det blev överdragsbyxor och underställ men ingen vinterjacka... Kan säga att "stiff upper lip" har fått en ny betydelse efter att ha stått i 40 minuter i 10 minusgrader och väntat på bussen i morse..

Vixxtoria sa...

Tja, jag hade fått ta mig ut för att fixa både tryfflar och saffransglögg. (Eller fel: jag hade skickat ut någon annan som fått orda det, hehe. Eller så hade jag druckit sherry och ätit pepparkakor. Det hade jag nog kunnat tänka mig som nödlösning, faktiskt.)

Jag väntade själv 45 minuter på bussen igår, och även om det inte var 10 minus, så var det snöstorm. Brrrr!

Bokomaten sa...

Mmm.. jag vet... stod igår också. en sådandag till och jag arbetsvägrar. Det är inte värt några pengar i världen!

Vixxtoria sa...

Jag kan ju i alla fall jobba hemifrån (om jag inte undervisar eller har möten, vilket sker lite för ofta för min smak), men det är ju svårt för dig att göra, din stackare.

Bokomaten sa...

Stackare är helt rätt ord.:) Idag tycker jag väldigt synd om mig själv.:) Längtar efter heeeeelg. För övrigt är väl undervisning överskattat i sådan här kyla, vem kan lära sig något ändå? Tyckerdina studenter kan hålla sig hemma också. Eller undervisning på webcam?:)

Vixxtoria sa...

Tja, studenterna jag skulle haft under förmiddagen tyckte uppenbarligen att det var för kallt att komma hit, för jag hade bara två av fjorton. Det kändes lite så där att ha stressat hit med en bil som knappt ville starta för att hinna kopiera kompendier till allihop. Men å andra sidan kunde de som var där jobba för sig själva, så jag fick annat gjort.