fredag 5 november 2010

Festlig Fredag


Ja, novembermörkret lägger sig över världen som ett stort täcke och sveper in allt i en tung dimma som gör att det tar extra lång tid att ta sig fram känns det som. Nu behövs det bannemig en festlig fredag. Våga vägra vinterdepp! Någon som har bra tips som piggar upp en? Jag brukar behöva vara ute mycket för att få upp energin lite, men när det öser ner är det inte lika lätt... Får bli till att baka bullar och dricka té istället. Och läsa bok. Room verkar ta sig trots allt även om det är en ruggig historia. I helgen ska det firas en 30-åring och krypas ner under täcket. Hoppas det är vår när jag kommer ut igen.

6 kommentarer:

Helena sa...

Jag är ju lite av en höstfantast men regnet och mörkret börjar bli lite för mycket även för mig. Helst av allt vill jag också bara gå i ide tills våren (med avbrott för december och julen) men bullbak och te låter också rätt bra :) Hoppas du får en uppiggande helg!

Bokomaten.. sa...

Jag gillar ju egentligen också hösten, men inte den grådimmiga höst/vintern utan den på dagarna färgglada och på kvällarna kolsvarta hösten. Januari brukarvara värre än november då det mest är slask och fuktig kyla i södra Sverige men det är ju så det är ute nu...

Anakin sa...

Men snart är det dags för julpyntande! Inte för att julen går upp emot Halloween, men lite kanske det hjälper? Fixa ljuslyktor, hänga upp röda kulor som kissarna kan leka med... Det här blir ju roligt! :)

Pomegranate sa...

Bokomaten tillönskas en fin Alla helgons dag. Hittade bilden nedan och tänkte på dig, man kan se en antydan till Halloween om man tittar noga :)

http://farm5.static.flickr.com/4040/4477514955_b915a24087_z.jpg

Jenny B sa...

Jo, jag blir också trött och frusen när det blir mörkare och kallare. Det som piggar upp mig är att spela en bra låt och dansa till den. Och sjunga!

Ha en fin helg!

Bokomaten sa...

Åh, Pomegranath, vilken underbar bild! Så man nästan önskar att man hade en svart kroppsstrumpa, men bara nästan... tack så jättemycket och hoppas du hade en skön helg också.

Anakin, klart julen är klart super den med.. men januari kommer bli jobbigt. Får se till att hålla oss busy med julgranskulor och julgodis istället ett tag. Glöggfika i dec?

Jenny B, det där funkar faktiskt på mig också ibland. Att sätta på en riktigt bra pigg sång och bara fuldansa runt i lägenheten och sjunga med.=) Grannarna får tro vad de vill.

Hoppas ni hade en skön helg också!