måndag 28 september 2009

Shoppat på bokmässan:

3 Agatha Christie-böcker i English Bookshops monter. OJ, vad snygga omslag den här serien har och just denna titel är en av de mindre fina i jämförelse men efter diskussionen här på bloggen nyligen var jag sugen på just denna titel. Riktigt sugen på att köpa alla bara för att de skulle vara så fina i min hylla oavsett om jag läser dem eller ej.. Harper Collins ger ut dem och tittade speciellt på "Sad Cypress" som jag tycker är ruskigt snygg.

1 styck Vi Läser-prenumeration till mig privat. Inklusive BOKKASSE! och ett ex av Murakamis Kafka på stranden. Såg att Ett rum med utsikt fanns i korgen med pocketböcker man kunde välja på, men den har jag ju redan. Var dock tvungen att poängtera dess förträfflighet för den ytterst trevliga kvinnan jag pratade med i montern.

Förutom ovan nämnda bokkasse som skulle komma på posten så blev det 6 bokpåsar om man även räknar Piratförlagets kasse. Mer om det längre fram.
5 kokböcker (ja, du läste rätt) var av någon presenter iofs och den här som får räknas som årets fynd för en 50-lapp. Kunde inte låta bli.

2 bilderböcker till mig själv.

Endast en signerad bok och inte ett endaste seriealbum. Detta trots att jag hittade Simons cat i bokform.:) Då hade kassorna dock stängt för dagen och tur var väl det. Kolla in filmerna om ni inte gjort de tidigare. Ljuvliga för kattälskare.

Stolthet och fördom och zombies som nu kommit på svenska och som råkade hamna i min shoppingkorg, fråga mig inte hur. Har sett att "uppföljaren" Sense and Sensibility and Seamonsters kommit också...

Virka läskigt söta figurer som jag trots brist på virkkunskaper faktiskt inte kunde stå emot när jag såg den i SF-bokhandlens monter. Det gick bara inte. Kanske lyckas få ihop en cyberzombie eller kanske en brud och brudgum inför framtida projekt...

Två pappmobiler till jobbet eller kanske hemma ändå... Bl a en på katten Findus som kattunge..

Lite andra småprylar som ex klistermärken på Köttgänget... Känns bra för en vegetarian...

Plus ändlöst med annat, kataloger lite böcker mm. Lagom skörd eller vad sägs?

3 kommentarer:

Boktoka sa...

Roligt att ses! Och jag håller med: mer tid nästa gång. Mycket mer tid.

Hundöra sa...

Vilka tre av Agatha Christie köpte du? Själv kom jag nog för sent, för det fanns knappt några kvar :/

Bokomaten.. sa...

N or M blev det, Hallowe´en Party och Evil under the sun, som är en favorit. Men oj, de här måste gå att köpa på nätet också och på fler ställen... Som små praliner att ställa i bokhyllan är de!