onsdag 9 september 2009

Bloggmässa 2.0

Då kör vi då, vilka kommer till mässan i år? VAR skulle man kunna dra ihop en bokbloggsträff med bloggare från hela landet om INTE på bokmässan? Vi gör väl ett försök, tycker jag. Efter ett snabbt kommentarsutbyte med Calliope kom vi fram till att en tid och plats behövs och sedan får vi väl se vilka som kommer. Så förslaget är fredag eftermiddag, ca kl 13.15. (OBS! Ny tid!). Andra våningen där trappan kommer upp från mässgolvet och landar där de brukar ha den internationella scenen.
Jag antar att fler än jag kommer ha gele i benen, bokbloggare är inte kända som de som främst frontar sig själv i sina bloggar så jag vet faktiskt inte hur någon ser ut, utom Bokhororna förstås. En härlig blandning dialekter kommer det väl också vara förstås, bara att inse att inte alla pratar grötig skånska som undertecknad.:)
Vilka kommer?
Uppdatering:
Än så länge är vi
Bokomaten

20 kommentarer:

Snöfrid sa...

Skulle gärna svarat "JAG!" Men nu ska ju jag dit på lördagen...

Bokomaten.. sa...

Attsingen.:(

Aidaho sa...

Åh vad roligt det lät, jag skulle ju också vilja säga "JAG!!" och sen gå omkring med fjärilar i magen tills man ses...men även jag är bound to play kulturtant goes abfab på lördagen. Fina vännen ska sluta upp vid tågstationen, sen bokmässa några turbotimmar för att sedan släpa sig till tåget..

Men det hade ju varit så roligt!! Jag hoppas verkligen ni blir ett gäng som ses :)

Calliope sa...

Så roligt! Ska vi ha varsin röd ros på kavajuppslaget för igenkänning? :)

Bokomaten.. sa...

Oh, Aidahopp!! Kom, kom, kom, du kan väl komma en dag tidigt??

Calliope: Röda nejlikor i kavajslaget får det väl vara.:) Fast rosor är ju lite flottare kanske.:)

bokstavlarna sa...

Jag håller på att bestämma mig som bäst för om jag ska åka eller ej. Men hittar jag bara passande tågbiljetter så dyker jag gärna upp!

Bokomaten.. sa...

Ja! Kom, kom, kom!:)

Lyran sa...

Det är tänkbart att jag kan komma också.

Bokomaten.. sa...

Roligt Lyran, trodde du bara skulle till mässan på lördagen eventuellt...:-)

Aidaho sa...

åååh, vad roligt det låter! Alla mina favoritbloggare på samma ställe!

Suck, tyvärr är svaret nej..Eftersom jag kommer sluta mitt jobb onsdagen efter mässan var min chef inte alls medgörlig att låta mig vara ledig..:/ jag ska köra turboutbildning av nyanställd..Har en känsla av att jag kommer sitta på fredagen och rulla tummarna, bittert.

Men lova att ha kul för mig också! ;)

Aidaho sa...

åååh, vad roligt det låter! Alla mina favoritbloggare på samma ställe!

Suck, tyvärr är svaret nej..Eftersom jag kommer sluta mitt jobb onsdagen efter mässan var min chef inte alls medgörlig att låta mig vara ledig..:/ jag ska köra turboutbildning av nyanställd..Har en känsla av att jag kommer sitta på fredagen och rulla tummarna, bittert.

Men lova att ha kul för mig också! ;)

Full bokhylla sa...

JAG! :) Mig känner ni igen på den illgröna barnvagnen, eller - om det blir för jobbigt i trängsel och trappor - bäbis på magen!

Hermia sa...

Hej igen..
Lyran gör mig uppmärksam på tiden, kl. 3 är jag på väg till tåget. Läste det som kl. 13 tidigare - rent önsketänkande... Hoppas ni får en riktigt trevlig träff!

Boktoka sa...

Jag är på plats torsdag till söndag och är gärna med på träff när som.

Bokomaten.. sa...

NEJ! Hermia, vad tråkigt, vi kanske borde tänka om lite vad gäller tid... annars får man helt enkelt titta förbi Gävleborgs monter...:-)

Full bokhylla och Boktoka: Vad roligt! Skriver upp er också!

Bokomaten.. sa...

Aidaho... kanske man råkar få syn på dig på lördagen istället då... Kommer ev åka in på lördagen med.:)

kulturbloggen sa...

Jag kommer gärna, vilken tid är det som gäller? 13.15?

kulturbloggen sa...

Fast jag vet inte vilken rulltrappa ni menar. Den jag känner till använder jag för att komma till presscentret.

Bokomaten.. sa...

Så himla roligt att se er! Litet sting i magen av saknad efter mässan nu, kan också vara flunsan iofs..

enligt O sa...

2009 vågade jag inte vara bloggare på mässan, utan gick mest och smög. Det har också förändrats!

Ska bli grymt kul att ses igen!