söndag 30 augusti 2009

Bloggträff på bokmässan

Calliope, Hermia och Aidaho fick mig att fundera på om man skulle försöka få ihop en bloggträff på Bokmässan. Lite fika uppe på mat och trädgård eller lunch/häng/kaffe/drick/bokbyte eller något annat någonstans. Min fråga är nu: är det fler som hänger på? Någon som har ett förslag på träffpunkt? Tid? Plats? Aktivitet? Jag är absolut inte färdigklurad på hur det hela skulle fungera, det är därför jag skriver det här inlägget. I förhoppning att någon annan har en bra idé.:) Jag har inte ens bestämt om och när jag ska upp, men en bloggträff vore def motivation att försöka pricka in ett datum, dock med gele i benen.:-)

8 kommentarer:

Calliope sa...

JAA!!! Jag kommer! Jag föreslår fredag eftermiddag typ kl 3. Om vi säger att vi ses på andra våning där trappan kommer upp från mässgolvet och landar där de brukar ha den internationella scenen, tror jag det kan fungera bra för där brukar inte vara så ruskigt trångt. Lätt att hitta dit också. Om du är på så tycker jag vi bokar det. Jag kan lägga ut det på min blogg också i så fall. Gud så kul! :)

Bokomaten.. sa...

Ok, vi kör på det.:-) jag får helt enkelt försöka se till att avra på mässan på fredageftermiddagen.:) Jag är osäker på var internationella scenen brukar ligga, men hur svårt kan det vara, liksom? I´m game!

Hermia sa...

Kul!
Jag försöker hinna. Gävleborg har en egen monter, nära spanska området (tydligen) som jag ska bemanna till kl. 13. Några timmar senare ska jag med tåget hem. Antecknar plats och hoppas på att hitta dit :-) Kännetecken? Skojiga hattar? Nej, kanske inte...

Bokomaten.. sa...

*skratt* Hoppas verkligen du kan komma Hermia, jag har inte bokat resa eller bett om ledigt än, hehe, men chansar vilt på att det ordnar sig.:-) Att köra på någon nördig bokdetalj som kännetecken funkar knappast, ALLA på mässan går ju runt med böcker som örhängen, bokpåsar och foträta skor.:) Kanske vi skulle trycka upp T-shirts...;-)

Hermia sa...

partyhattar kanske är grejen? ;-)
Nu måste du ju komma - kul se Bokomaten IRL! Och Calliope också förstås! Jag har inte varit på någon slags bloggträff, bokkollo eller liknande så det skulle vara spännande!

Bokomaten.. sa...

Klart jag måste komma.:-) Aldrig varit på något liknande heller, trivts utmärkt i min anonymitet i cyberspace, hehe.:)

Nineve sa...

Det finns en årlig bloggträff i anslutning till varje bokmässa. Den är på fredag

http://traffas.blogspot.com/

Bokomaten.. sa...

Nineve! Det lät ju förträffligt! Säker bra mycket mer organiserat än vår.... Missade dock det, får kolla upp inför nästa år istället.:)